امام جمعه موقت تهران با اشاره به توهین رئیس جمهور فرانسه به پیامبر گرامی اسلامی، تحریم کالاهای تولیدی این کشور را پاسخ مناسبی به این توهین دانست و گفت: جوانان اسلامی همواره آماده مقابله با استکبار جهانی هستند.
کد خبر: ۱۲۸۳۸۸۵

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، حضرت آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز (9 آبان 1399) که به صورت مجازی برگزار شد ضمن تبریک ایام خجسته میلاد پر برکت رسول اکرم (ص) و امام صادق علیه السلام اظهار داشت: حالا آن چیزی که به صدد هستم به حول و قوه خدای متعال عرض کنم همین افترا و تهمتی است که در عصر امام راحل و قیام اسلامی و انقلاب اسلامی آن کثیف زد و به جهنم واصل شد و مرد.

ایستادگی جوانان اسلامی در برابر استکبار جهانی

وی افزود: اکنون پس از سالها رئیس جمهور فرانسه همین را داره تأیید می کنه و همین حرف را داره از آن خبیث تکرار می کند. حالا فلسفه اش چیست. چرا این کار و آیا این حرفها اثر دارد یا نه. فلسفه مطلب پیداست، دنیای استکبار می بیند اسلام در برابر اوست و اسلام تربیت می کند جوانها را، جوانهای سلحشور، شجاع، اسلام تربیت می کند امت اسلام را به وحدت و به انسجام و به هماهنگی با یکدیگر، اسلام تربیت می‌کند انسانها را به فداکاری و شجاعت مثل جریان فلسطین و نقاط مختلف کشورهای اسلامی، عراق، سوریه، نقاط دیگر، که مسلمانان در برابر استکبار ایستادند و نگذاشتند جلو بیاد، بلکه در هرجایی امریکا را عقب زدند. صهیونیسم را عقب زدند، ناکامشان کردند. اینها رفتند سراغ اصل اسلام و اصل پیغمبر اکرم که پیغمبر اکرم را چهره ی مبارکش را در دنیا دچار یک هاله ای و یک تاریکی بکنند و دنیا را از او جدا کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: یک داستانی را من عرض کنم که در سال 1375 سفری داشتم به فرانسه، به پاریس، ملاقاتی داشتم با ژان گیتون، فیلسوف معروف غرب بود. نه تنها در فرانسه فیلسوف معروف بود در آمریکا هم معروف بود و برای اداره کلاسها سفرها می کرد به آمریکا می رفت در جاهای دیگه و هر کجا در دانشگاه ها خیلی ژان گیتون اثر داشت. ملاقاتی داشتم با او و او هم مریض بود. پزشک اجازه چهل دقیقه ملاقات داده بود ولی آن ملاقات من نزدیک سه ساعت طول کشید و او حرف می زد و من را به حرف در می آورد و سؤال می کرد.

نظر فیلسوف معروف غرب درباره پیامبر عظیم الشان اسلام

وی در همین راستا اظهار داشت: به او گفتم آقای پروفسور طبیب شما مدت کمی اجازه داده شما صحبت کنید ولی الان نزدیک سه ساعته به من گفت که من از این کلماتی که می گویید از پیامبر اسلام لذت می برم، حال من رو خوب می کنه؛ اتاقی داشت، این اتاق چون از میراث فرهنگی فرانسه می شد، یعنی خانه ژان گیتون جزء میراثها می شد و آیندگان می آمدند تماشا می کردند این اتاق دور تا دور رف داشت و اتاق شکل قدیمی بود؛ گفت من می خواهم این کلمات پیغمبر اسلام را هر یک یکش را به کناری از این رف ثبت کنیم و بنویسیم و در کنار هر کلمه ای یک گل بزنم تا آیندگان بیان ببینند که پیغمبر اسلام چقدر عالی حرف زده، چه دینی است پیغمبر بعد همین ژان گیتون به بنده گفت بدانید بدانید که این حرکت در ایران پیش خواهد رفت این حرکت دنیا را خواهد گرفت و گفت سرّش اینه که غیر از قرآن و وحی و محمد (صلی الله علیه و آله) خبری در دنیا نیست.

آیت الله امام کاشانی تصریح کرد: این فیلسوف معروف غرب همچنین اعلام کرد که در تورات موسی خبری است چون تورات تحریف شده و نه از انجیل خبری است چون انجیل تحریف شده بعداً نوشتند حواریین. کتاب خدا اینها نیست، کتاب خدا قرآن است و وحی خداست و این است که باقی است. گیتون یک چنین نظری در باره اسلام داشت. می گفت اینقدر این آیندگان بیان و اینجا را تماشا کنند و ببینند چه خبره اینجا. چیست اسلام. یک کتابی نوشته بود و در این کتاب عمرش را هم تعیین کرده بود تاریخ ولادت و تاریخ وفاتش را. گفت من صد سال عمر می کنم، نود و سه سالش بود گفت هفت سال دیگر باقیست، من از خدا خواستم که این عمر را خدا به من میده و سر صد سال هم فوت کرد. کتابش را برای من فرستاده بود و سفیر ایران در فرانسه به من اطلاع داد گفت ژان گیتون این کتاب را برای شما فرستاده اگر شما اجازه بدید ما در آرشیو سفارت ایران در فرانسه ضبط کنیم چون تاریخ ولادتش را داده و تاریخ فوتش را هم داده و این آدم فوق العاده ای بود.

تحریم کالاهای فرانسوی پاسخ مناسبی به جنایات آنها در توهین به پیامبر است

وی خاطرنشان کرد: از این داستان خواستم عرض کنم که دانشمندان دنیا چنین می گن، فلاسفه چنین می گن، چهره پیغمبر اکرم تابناک تر می شه ولی دشمن داره از آن راه این جنایات را می کنه و این تهمت ها را می زنه و مسلمانها را عصبانی می کند، جهان اسلام را متأثر می کند من به تمام مسلمانان جهان عرض می کنم آفرین بر شما که تحریم کردید خریدن اجناس فرانسه را این کارها هرچه بهتر و هرچه شعارها بیشتر و کوبنده تر، خیلی ارزش دارد، ولی در عین حال باید بدانیم که چهره پیغمبر اکرم هرروز تلألو و تابناک بودنش بیشتر است. این قرآنه .

وی با اشاره به اظهار نظر ژان گیتون افزود: او می‌گفت در قرآن همه چیز هست در قرآن کریم زندگی بشر هست ولی در انجیل این حرفها نیست در تورات این حرفها نیست. این در قرآن است که بچه ای که به دنیا نیامده وظایفی که پدر و مادر داره براش می گن که باید اینقدر به او شیر بدی. بچه ای که به دنیا نیامده به او تمام تکالیف را نسبت به پدر و مادر و نسبت به جامعه می گن این در قرآنه این دین دینی است جهانی و پیش خواهد رفت، علم باقیست، نوشته ها باقیست، کتابها باقیست، ارزشها باقیست، آن کسی که سخنهای زشت می گوید به پیامبر اکرم باید حواله اش داد.

قرآن به امت اسلام بشارت داده مشکلات با ظهور امام عصر حل خواهد شد

امام جمعه موقت تهران گفت: باران تف بر آن چهره ای که آن روزها این سخن زشت را در باره پیغمبر گفت باران تف بر چهره رئیس جمهور فرانسه و تمام کسانی که از آمریکا و صهیونیسم و استکبار پشت این حرفها هستند که اسلام را ضعیف کنند.

وی اظهار داشت: ای ببارد تف بر اینها، ننگ بر اینها، برای اینکه اینها آدمهایی هستند جانی، اینها خواهند از بین رفت. این یک نکته مهم که بشارت می دهد قرآن به امت اسلام، ما باید امیدوار باشیم ما باید در تمام این مشکلات قوی و شجاع و منتظر امام عصر و روزگاری که جهان از عدل و داد پر بشه، تمام ارزشها با قیام امام زمان ارواحنا له الفدا آشکار گردد ما در برابر چنین نکته ای هستیم.

تاکید اسلام بر عدم تهمت و توهین است

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: این جمله ای که رهبر انقلاب دام ظله چند روز قبل فرمودند در باره اخلاق اسلام بود که نسبت به هم چنین باشید، تهمت نزنید، حرفهای زشت نگید، توهین نکنید، این همین اخلاق اسلامه که ایشان بر این معنا تکیه می کرد

وی افزود: بنده در اینجا به صدا و سیمای جمهوری اسلامی یک نکته دارم عرض کنم و آن این است که گاه می شود بعضی سخنرانان در صدا و سیما کلماتی می گویند که شأن اسلام نیست، حرفهای زشت می زنند نسبت به این و آن، اهانت می کنند با کلماتی که شایسته تبلیغ نیست، شایسته مبلغ نیست، من فقط درخواستم این است که کنترل کنند، این الفاظ را دیگه نگذارند، اگر هم کسی گفت تذکر دهند، مهار بشه، کنترل بشه، پخش نشود از صدا و سیما. حالا گاه پخش می شود مطالب علمی ولی ناقص است اون خطری ندارد، دیگه ناقص است، ولی اگر کسی قوی بود، همان مطلب را با قوت بیشتر بیان می کرد. حالا نبوده است و نگذاشته اند برای این کار، ولی این معنا را باید کنترل کرد و باید مهار کرد و جلوش را گرفت.

هدف دشمن اختلاف افکنی در جامعه اسلامی است

وی با طرح این سوال که وظیفه مان در برابر این جنایات چیست؟ تصریح کرد: کارهای فرهنگی زشتی که دنیای استکبار می کند چه باید بکنیم؟ ما باید این سرمایه ای که قرآن کریمه این سرمایه را حفظ کنیم، کلماتی که برای بیان این حقایق قرآن است از اهل بیت علیهم الصلاه و السلام تفسیر شده و رسیده، ما باید توجه کنیم. یک جهتش همان انسجامه، همان برادریست، مودت جهان اسلام است که این ایامی که هست ایام ولادت پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) همین مسئله وحدت جهان اسلامه که بر حول و بر محور پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) جاریست، آن انسجام، آن برخوردها، در قلم، در زبان، اتصال، با هم بودن، انسجام، و در هر کشوری هم انسجام، در کشور ما هم انسجام، تمام، همه با هم، مدارا کردن، زبان زبانهای پاک، زبانهای نرم، اینطوری که قرآن بیان می کنه می فرماید که دشمن این رو می خواد، دشمن می خواهد که چنین باشید، شما فلا تطع المکذبین راه دشمن را نروید، دشمن را خوشحال نکنید، آن چیزی که دشمن می خواد شما نگید، دشمن می خواهد در کشور اختلاف باشد، دشمن می خواهد در جهان اسلام اختلاف باشد این هدف دشمنه، شما هدف را بشناسید او از این که شما اهانت کنید، لذت می بره، او از این که در کشور اختلاف باشه لذت می بره و از این که انسجام درجهان اسلام باشه ناراحت می شه از این که انسجام در کشور باشه و محور انسجام ولی فقیه باشه و رهبری انقلاب باشه ، او ناراحت می شه.

وظیفه ما حفظ انسجام در جامعه و حل مشکلات یکدیگر است

وی خاطرنشان کرد: شما باید حفظ کنید این وحدت را، وظیفه ماست، با نشاط همین ایامی که متأسفانه کشور با این گرفتاری کرونا مواجه شده، انسجام، محبت، رسیدگی به یکدیگر، حل مشکلات، مساعدتها و کمک ها، این پول برای کی خوبه؟ این پول برای وقتی خوبه که آدم مردم را کمک کند، بینوایان را برسه، ارحام، دوستان، بستگان، بعضی ها این توفیق را دارند که این کمک ها را می کنند ولی همه از خدا بخواهیم و خدای متعال را سوگند می دهیم به محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین که خداوند این بلا را از دنیا برداره، این بیماری را برداره و کسانی که خدمت می کنند، تیم پزشکی ما، تیم سلامت ما، همه اینها را خداوند مدد کند، حفظ کند. و آنچه مشکل است برای جهان اسلام چه استکبار، چه تحریم‌ها چه بیماری‌ها خداوند این مشکلات را به جان دشمنان انسانها و به جان دشمنان اسلام، خدای متعال بر آنها بباره و بر آنها بریزه و آنها را ذلیل کنه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها