آمریکا روز پنجشنبه دست به پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک قاره پیمای چند میلیون دلاری خود از محل یک پایگاه نیروی هوایی اش در ایالت کالیفرنیا زد.
کد خبر: ۱۲۸۳۸۶۲

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، گزارش شد که پرتاب آزمایشی موشک مینتمن ۳ (Minuteman III) از محل پایگاه واندنبرگ متعلق به نیروی هوایی آمریکا در ساعت ۱۲:۲۷ به وقت محلی صورت گرفت. این موشک فاصله ۴۲۰۰ مایل را قبل از سقوط کردن در آبهای اطراف جزایر مارشال طی کرد.

موشک مینتمن ۳ تنها موشک مستقر بر زمین با قابلیت حمل کلاهک هسته ای در ارتش آمریکا است. این موشک از زمان دهه ۱۹۷۰ به خدمت گرفته شده است.

ژنرال «چارلز کیو. براون»، رئیس ستاد کل نیروی هوایی آمریکا در بیانیه ای گفت: این اتفاق همچون پرتاب های آزمایشی قبلی نشان دهنده تعهد نیروی هوایی به پروژه هسته ای کشور است در حالی که اطمینان حاصل می کند که عامل بازدارنده هسته ای آمریکا دارای ایمنی، امنیت و موثر در زمینه بازدارندگی در برابر رقبای ما است و موجب اطمینان بخشی به شرکا و همپیمانان ماست.

وی افزود: ماباید به سرمایه گذاری برای این عامل بازدارنده پایدار و عوامل نیرو هوایی که از این ماموریت در چارچوب بخشی از پاسخگوترین شاخه عامل سه گانه تسلیحات هسته ای ما پشتیبانی می کنند ادامه دهیم.

طبق اعلام نیروی هوایی آمریکا پرتاب های آزمایشی آن سالها قبل برنامه ریزی شده اند و پاسخ یا واکنشی به اتفاقات جهان یا تنش های منطقه ای نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها