رییس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن اعلام آمار قبولی های کنکور در گروهای آزمایشی گفت: زنان بیش از ۵۳ درصد صندلی های رشته های با آزمون دانشگاه ها را از آن خود کردند.
کد خبر: ۱۲۸۳۸۴۱

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به تشریح آمار قبولی های کنکور در گروهای آزمایشی را پرداخت و گفت: در مجموع تعداد ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ داوطلب در کنکور ۹۹ پذیرفته شدند که از این تعداد در گروه آزمایشی علوم ریاضی تعداد ۶۲ هزار و ۸۴۸ داوطلب، علوم تجربی ۶۱ هزار و ۵۱۷ نفر، علوم انسانی ۵۵ هزار و ۵۷ داوطلب،هنر ۶۱ هزار و ۹ داوطلب و در نهایت در گروه آزمایشی زبان نیز ۴۴۱۷ داوطلب موفق به کسب صندلی رشته های باآزمون دانشگاه ها شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: در آزمون سراسری سال ۹۹ تعداد ۱۱۸ هزار و ۵۰ داوطلب در دوره روزانه، تعداد ۱۸ هزار و ۹۶ داوطلب در دانشگاه پیام نور، ۱۳ هزار و ۴۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان، ۱۸ هزار و ۷۹۷ نفر در موسسات غیرانتفاعی، ۱۳ هزار و ۳۹۵ نفر در پردیس های خودگردان، ۵۱۴ نفر به صورت شهریه پرداز و ۵۳۳۹ نفر نیز در ۴ رشته دانشگاه آزاد پذیرفته شدند که در مجموع ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر در رشته های با آزمون کنکور پذیرفته شدند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آمار پذیرفته شدگان رشته های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ به تفکیک جنسیت به این صورت است که زنان با آمار ۱۰۱ هزار و ۹۱۲ نفر یعنی ۵۳.۶ درصد بیشترین قبولی رشته های کنکور را از آن خود کردند. سهم مردان نیز ۸۸ هزار و ۳۶ نفر یعنی ۴۶.۴ درصد بوده است.

وی تاکید کرد: سایر رشته های دانشگاه آزاد اسلامی به غیر از رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی و دامپزشکی توسط دانشگاه ازاد اسلامی اعلام خواهد شد که جمع پذیرفته شدگان با ازمون این دانشگاه ۸۸۶۹۳ نفر می باشد .

خدایی اظهار کرد:مجموع پذیرفته شدگان بدون آزمون (با سوابق تحصیلی) ۴۱۸ هزار و ۳۸۶ نفر است که ۲۲۹ هزار و ۳۳۹ نفر آنها توسط سازمان سنجش آموزش کشور و ۱۸۹ هزار و ۴۷ نفر نیز توسط دانشگاه آزاد قبلا اعلام شده است.

دبیر شورای سنجش پذیرش دانشجو تاکید کرد: مجموع کل قبولی اعلام شده برای آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ شامل با آزمون و سوابق تحصیلی اعلامی توسط سازمان سنجش و دانشگاه ازاد اسلامی ۶۹۷ هزار و ۲۷ نفر است.
وی تاکید کرد:به علت شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ان وبراساس پروتکل های اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا سازمان سنجش ضمن عذرخواهی از داوطلبان به اطلاع می رساند پاسخگویی حضوری نخواهد داشت و صرفا بصورت الکترونیکی و از طریق سایت سازمان پاسخگوی داوطلبان خواهدبود.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: نتایج دانشگاه امام صادق(ع) متعاقبا از طریق سایت سازمان سنجش اموزش کشور اعلام خواهد شد.مواردی از قبیل اشتباه در انتخاب رشته و غیر پس از بارگذاری کارنامه داوطلبان بررسی خواهد شد.
خدایی در پایان اظهار کرد:برای اگاهی از زمان ثبت نام و مدارک لازم به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشورو سایت های دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها