یک دادگاه آمریکایی برای ولیعهد عربستان سعودی که متهم به تلاش برای ترور یکی از مشاوران امنیتی خود است، از طریق پیام‌رسان «واتساپ» احضاریه ارسال کرد.
کد خبر: ۱۲۸۳۷۶۶

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، یک دادگاه آمریکایی در پی بررسی شکایت «سعد الجبری» مشاور امنیتی پیشین «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی مبنی بر تلاش بن سلمان برای ترور او، احضاریه‌ای برای ولیعهد سعودی و چند تن دیگر از مشاوران او ارسال کرد.

پایگاه خبری «عربی۲۱» به نقل از «سی‌.‌ان‌.ان» گزارش داد که دادگاه یادشده در پیام رسان واتساپ احضاریه‌ای برای بن سلمان ارسال کرده و او نیز بیست دقیقه پس از ارسال پیام آن را رویت کرده است.

شبکه سی‌ان‌ان موفق شده است تصویری از صفحه‌ گفتگو و احضاریه ارسالی برای محمد بن سلمان را دریافت کند که نشان می‌دهد او پیام را رویت کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که دادگاه آمریکایی یادشده نُه نفر دیگر از جمله «بدر العساکر» رئیس دفتر ولیعهد سعودی، «سعود القحطانی» مشاور او و «احمد عسیری» معاون رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی را که متهم به تلاش برای قتل سعد الجبری هستند، احضار کرده است.

دادگاه آمریکایی برای ولیعهد عربستان از طریق واتساپ احضاریه ارسال کرد!  (+عکس)

در ۱۱ مرداد ماه گذشته، سعد الجبری مشاور امنیتی پیشین بن سلمان با حضور در یک دادگاه آمریکایی در شهر واشنگتن از ولیعهد سعودی به اتهام تلاش برای ترور او شکایت کرد.

در دادخواست الجبری آمده بود که ولیعهد سعودی در سال ۲۰۱۸، تیم تروری را برای کشتن وی و تکه‌تکه کردنش به شیوه ترور «جمال خاشقچی» به آمریکا و سپس کانادا اعزام کرده است.

سعد الجبری معاون «محمد بن نایف» پیش از کودتای بن سلمان در ژوئن ۲۰۱۷ بود و پست مشاور امنیت ملی وی در وزارت کشور سعودی را بر عهده داشت و گفته می‌شود، اسنادی که در دست دارد، می‌تواند برای حذف کامل بن نایف و دیگر رقبا مفید باشد و همزمان می‌تواند به شدت علیه بن سلمان به کار گرفته شود و بنابراین لزوم بازگشت وی به عربستان برای بن سلمان مسجل است.

پیشتر، «زید بنجامین» خبرنگار و فعال رسانه‌ای طی پستی در توئیتر نوشته بود که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای دفاع از خود در دادگاه فدرال واشنگتن در خصوص پرونده شکایت ترور الجبری به شماری از وکلای آمریکایی متوسل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها