متخصص بیماری های عفونی گفت: در واقع تفاوت ژنتیکی بین آقایان و خانم ها وجود دارد که باعث ابتلای بیشتر مردان به کرونا می شود.
کد خبر: ۱۲۸۳۴۷۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی در خصوص میزان اثرگذاری واکسن کرونا بر روی افراد چاق گفت: به نظر می رسد بدن افراد چاق کمتر از افراد عادی نسبت به واکسن کرونا پاسخ مثبت بدهد. همچنین طبق گزارشات، دیده شده که اثر واکسن هپاتیت B نیز در افراد چاق کمتر بوده است.
 
وی با بیان اینکه متأسفانه افراد چاق در صورت ابتلا به کرونا هم شکل وخیم تر را می گیرند اظهار داشت: بنابراین داشتن رژیم غذایی مناسب و پرهیز از اضافه و وزن چاقی یکی از راه های پیشگیری از کرونا است.
 
مردانی درباره تأثیر ویروس کرونا بر سیستم ایمنی زنان و مردان هم خاطرنشان کرد: اثر ویروس کرونا بر زن و مرد متفاوت عمل می کند، در واقع تفاوت ژنتیکی بین آقایان و خانم ها وجود دارد که باعث ابتلای بیشتر مردان به کرونا  می شود و حتی افزایش مرگ و میر بر اثر کرونا در مردان نسبت به زنان دیده شده است.
 
مردانی ورزش های هوازی ریوی برای بهبود اکسیژیناسیون و تقویت ریه افراد مبتلا به کرونا را مفید دانست و گفت: حتی موقعیت ها و حرکاتی که در تصاویر و فیلم ها آموزش داده می شود برای بهبود مبتلایان به کرونا می تواند کمک کننده باشد و زودتر بهبود می یابند.
 
وی توصیه ای هم برای افراد سالم داشت: افراد سالم می توانند برای پیشگیری از بیماری و تقویت ریه هایشان  نفس عمیق بشکند. همچنین ورزش های صبحگاهی به منظور تقویت ریه بسیار خوب است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها