نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی موافقت کردند.
کد خبر: ۱۲۸۳۴۰۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی موافقت کردند.
سید مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره این تحقیق و تفحص، گفت: جمعی از نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پرابهام و شبهه برانگیز هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی توسط وزارت نفت و سازمان خصوصی سازی بودند که کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با آن موافقت کرد.
 
جلال محمودزاده نیز به عنوان یکی از متقاضیان این تحقیق و تفحص، گفت: اواخر مجلس دهم جمعی از نمایندگان به دنبال تحقیق و تفحص از این واگذاری پرابهام بودند اما برخی از دولتمردان از نماینده متقاضی تحقیق و تفحص شکایت کردند.
 
وی درباره علت تقاضا برای این تحقیق و تفحص، افزود: در واگذاری پتروشیمی باختر تشریفات واگذاری لحاظ نشده است و این پتروشیمی میلیاردها تومان بدهکار است و به شکلی عجیب واگذار شده است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال ۸۸ و یک سال پس از انتصاب فردی در این پتروشیمی، این واگذاری انجام شد و از سوی دیگر ۴۰ درصد از سهام هلدینگ پتروشیمی باختر به مزایده گذاشته شد.
 
محمودزاده اضافه کرد: برادران نجفی که نامشان در پرونده طبری هم مطرح شده است، برنده این مزایده شدند و نکته قابل توجه در این میان آن است که افراد ۳۰ درصد از مبلغ را به صورت نقد و ۷۰ درصد را به صورت اقساط پرداخت کردند و به عبارت بهتر صرفاً با ۳۰ میلیارد تومان، ۴۰ درصد سهام پتروشیمی باختر را خریداری کردند.
وی با بیان اینکه در عرض یک سال ارزش این سهام به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، گفت: علت اصلی تقاضای ما برای تحقیق و تفحص آن است که چرا هلدینگ پتروشیمی باختر مراحل کارشناسی را برای واگذاری طی نکرد و مرحله کشف قیمت هم طی نشده است.
 
نماینده مردم مهاباد در مجلس تأکید کرد: مجلس انقلابی اجازه نمی‌دهد که بیت‌المال و حقوق مردم تضییع شود و در این تحقیق و تفحص ما به دنبال آن هستیم که آیا برادران نجفی که این هلدینگ را خریداری کرده‌اند از طرف طبری حمایت می‌شدند یا خیر.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها