مهدی رسول پناه در شرایطی از سمت سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس استعفا داد که سرخ‌پوشان در ۲ سال اخیر ۳ مدیر عوض کرده اند.
کد خبر: ۱۲۸۲۷۲۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرنگاران جوان، یکی از چالش‌های چند سال اخیر ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال تغییرات مدیریتی بوده است. مدیرانی که با نظر هیئت مدیره باشگاه و با نظارت وزارت ورزش و جوانان انتخاب و بعد از عملکرد نه چندان خوب از سمت خود برکنار شدند و فرد جدیدی با شرایط نه چندان بهتر جایگزین مدیر قبلی شده است.

باشگاه پرسپولیس از سال ۱۳۹۷ تا به الان ۳ مدیرعامل و سرپرست داشته است که آخرین آن‌ها مهدی رسول پناه بود که بعد از پخش شدن ویدئویی از صحبت هایش از سمت خود استعفا داد. به بهانه این اتفاق عملکرد ۳ مدیرعامل اخیر این باشگاه را بررسی کردیم.

ایرج عرب بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب و در اسفند ماه ۱۳۹۷ از طرف هیئت مدیره باشگاه به عنوان مدیرعامل انتخاب شد. در دوران مدیریت او تیم پرسپولیس موفق شد به همراه برانکو ایوانکوویچ سومین قهرمانی پیاپی لیگ برتر را کسب کنید و همچنین در جام حذفی به قهرمانی برسد.

نقطه تاریک کارنامه عرب در پرسپولیس جدا شدن برانکو ایوانکوویچ از این تیم بود. برانکو در شرایطی که یکسال دیگر با سرخ‌پوشان قرارداد داشت به علت دریافت نکردن مطالباتش قراردادش را یک طرفه فسخ کرد. عرب هر هفته اعلام می‌کرد منابع لازم برای پرداخت مطالبات برانکو تهیه شده است و این دوشنبه پول او را می‌دهیم، اما این اتفاق هیچ وقت رخ نداد تا زمانی که ایمیل فسخ قرارداد برانکو به باشگاه پرسپولیس رسید. برانکو بعد از این اتفاق با تیم فوتبال الاهلی عربستان به توافق رسید و به این تیم پیوست.

 

      خلاصه ای از عملکرد مدیران پرسپولیس در 2 سال گذشته

 

ایرج عرب پس از اینکه نامه فسخ قرارداد برانکو را مشاهده کرد قصد داشت این موضوع را در سکوت کامل خبری پیش ببرد تا پس از حضور نیافتن برانکو یا نماینده قانونی اش برای دریافت پول اعلام کند این مربی علاقه‌ای به ادامه همکاری نداشته است و با وجود فراهم شدن طلبش از پرسپولیس به الاهلی رفت. اما پیگیری‌ها و برملاشدن نامه برانکو سبب شد تا عرب چاره‌ای جز تأیید این خبر نداشته و هیئت مدیره باشگاه را به جلسه‌ای فوری فرا بخواند. عرب در آخرین اقدامش برای بازگرداندن برانکو به کشور کرواسی سفر کرد، اما این سفر هیچ نتیجه‌ای نداشت. عرب بعد از ناکامی در نگه داشتن برانکو با کالدرون مربی آرژانتینی قرارداد بست. او بعد از چند ماه در مرداد ماه ۱۳۹۸ بعد از برگزاری اولین بازی لیگ از سمت خود استعفا داد.

بعد از استغفای ایرج عرب هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس محمد حسن انصاری فرد که سابقه مدیریت در این باشگاه در کارنامه او دیده می‌شد را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد. در دوران مدیریت او تیم پرسپولیس با هدایت کالدرون در پایان نیم فصل در صدر جدول لیگ قرار داشت. اما بازهم در یک اتفاق مشابه کالدرون با دریافت نکردن مطالباتش از این تیم جدا شد و یک پرونده جدید برای باشگاه پرسپولیس ایجاد شد. او با اینکه وعده‌های زیادی در مورد پرداخت بدهی باشگاه به برانکو داده بود در نهایت نتوانست هیچ پولی به حساب او واریز کند.

انصاری فرد بعد از رفتن کالدرون موفق شد یحیی گل‌محمدی که یکسال دیگر با تیم شهرخودرو قرارداد داشت را به تیم پرسپولیس بیاورد. او به باشگاه شهرخودرو قول پرداخت ۶ میلیارد برای گرفتن رضایتنامه گل محمدی داد، قولی که هنوز عملی نشده است.

 

        خلاصه ای از عملکرد مدیران پرسپولیس در 2 سال گذشته

 

انصاری فرد در طول دوران کوتاه مدیریتش با آنتونی استوکس و گابریل اوساگونا قرارداد بست که در نهایت این ۲ بازیکن هیچ استفاده‌ مفیدی برای تیم نداشتند و از جمع سرخپوشان جدا شدند. علیرضا بیرانوند در طول دوران مدیریت انصاری فرد از این تیم جدا شد و به تیم آنتورپ بلژیک پیوست. از نکات مثبت این انتقال درآمد ۷۰۰ هزار دلاری باشگاه پرسپولیس بود تا بعد از مدت‌ها پرسپولیس با فروختن بازیکنانش سودی نیز داشته باشد.

انصاری فرد در شرایطی که ۹ هفته به پایان لیگ زمانه باقی مانده بود و هنوز موفق نشده بود پرداختی‌های بازیکنان را به ۵۰ درصد برساند در اسفندماه سال ۱۳۹۸ روی خط برنامه فوتبال برتر آمد و و ضمن انتقاد از وزیر ورزش و اعضای هیات مدیره با به زبان آوردن برخی کلمات از جمله اینکه به او توهین و جسارت شده و رفتنش به سود پرسپولیس خواهد بود استعفای شفاهی خود را از باشگاه پرسپولیس اعلام کرد.

بعد از استغفای انصاری فرد مهدی رسول پناه رئیس هیئت مدیره باشگاه به عنوان سرپرست انتخاب شد. در دوران مدیریت رسول پناه تیم پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی برای چهارمین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر شد و همینطور سرخ پوشان موفق شدند به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند.

رسول پناه بعد از پایان لیگ برتر برای حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا با ۷ بازیکن لیگ برتری قرارداد امضا کرد و موفق شد بیش از ۹۰ درصد طلب برانکو را پرداخت کند که گام بزرگی در مسیر بسته شدن پرونده این مربی کروات برداشته شود.

 

        خلاصه ای از عملکرد مدیران پرسپولیس در 2 سال گذشته

 

رسول پناه در طول دوران مدیریتش با اتهاماتی از جمله وعده‌های دروغین، کنترل کردن مدیربرنامه بازیکن‌ها و ایجاد دو دستگی در باشگاه مواجه شد. بازیکنان کلیدی، چون علی علیپور، مهدی ترابی و شجاع خلیل زاده در شرایطی از این تیم جدا شدند که هیچ در آمد زایی برای باشگاه پرسپولیس نداشتند. محمد نادری نیز به تیم رقیب یعنی استقلال تهران پیوست.

در نهایت صدا‌های ضبط شده و فیلم‌هایی که به شکل مخفیانه از صحبت‌های رسول پناه در مورد بازیکنان پرسپولیس و دیگر موضوعات منتشر شد که باعث ایجاد حواشی در آستانه آغاز لیگ و خشم هوادران سرخ شد. رسول‌پناه در این ویدئو ادعا‌های عجیبی را با ادبیاتی نامناسب مطرح کرده بود. او بعد از این اتفاق از سمت خود استعفا کرد.

با استعفای رسول‌پناه سریال بی ثباتی مدیریت در باشگاه پرسپولیس همچنان ادامه خواهد داشت و باید دید در آینده وزارت ورزش و جوانان که متولی اصلی این باشگاه است چه تصمیمی در این جهت خواهد گرفت؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها