یک تحلیلگر سیاسی براین باور است: وقتی در سال 97 ارزش پول ملی ما ظرف یک ماه به کمتر از یک سوم تقلیل پیدا کرد یعنی دلار سه و هشتصدی ظرف کمتر از یک ماه به دلار سیزده و بیست تومان رسید روحانی باید در همان زمان استیضاح و عزل می شد
کد خبر: ۱۲۸۱۶۳۱

محمد صادق کوشکی در گفت و گو با جام جم انلاین درباره استیضاح روحانی که از سوی مجلس یازدهم مطرح شده گفت: استیضاح تنها ابزاری است که مجلس برای کنترل رییس جمهور در اختیار دارد. سوال از رییس جمهور فاقد ضمانت اجرایی است این سوال اهرمی بازدارنده نخواهد بود و قانون گذار در تدوین قانون اساسی پیش بینی کرده است که اگر به هر دلیل رییس جمهور در مسیر خود منافع و امنیت ملی را و مصالح مردم را رعایت نکند مجلس وظیفه دارد رییس جمهور را استیضاح کند و نتیجه استیضاح هر چه باشد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: اگر رییس جمهور بتواند مجلس را قانع کند می ماند و اگر نه عزل می شود و ساز و کار انتخاب رییس جمهور جدید شکل می گیرد این یک اهرم قانونی است و غیر از این هیچ اهرم قانونی دیگری برای مهار قدرت ریاست جمهوری وجود ندارد.
 
کوشکی افزود: با توجه به سابقه هفت سال و دو ماهی که رییس جمهور در قدرت بود نتیجه آن این بود که ارزش پول ملی یک دهم شده و اقتصاد در بنبست وحشتناکی قرار گرفته است و جامعه احساس می کند عملا رها شده و مردم زیر شدیدترین فشار تورمی نیم قرن اخیر قرار گرفته اند. واقعیت این است که مجلس باید این روند را متوقف کند و اجازه ندهد بیش از این به مردم و اقتصاد و امنیت ملی و منافع ملی آسیب وارد شود.
 
او با اشاره به هدف این اقدام گفت: چون یکی از وظایف مجلس همین است و اگر دید قوه مجریه به درستی عمل نمی کند باید قوه مجریه را مهار کند دلیل همین است و من به عنوان یک شهروند این اعتراض را به مجلس دارم که این اتفاق باید در مجلس دهم رخ می داد. یعنی وقتی در سال 97 ارزش پول ملی ما ظرف یک ماه به کمتر از یک سوم تقلیل پیدا کرد یعنی دلار سه و هشتصدی ظرف کمتر از یک ماه به دلار سیزده و بیست تومان رسید روحانی باید در همان زمان استیضاح و عزل می شد. متاسفانه مجلس دهم وظیفه خود را به درستی انجام نداد. مطالبه من به عنوان یک شهروند از مجلس یازدهم این است که باید این وظیفه را به درستی انجام بدهد چون تضمینی وجود ندارد که دلار دو ماه بعد به 50 یا 60 تومان نرسد.
 
وی اذعان داشت: در این وضعیت جز یکی دو درصد از حامیان روحانی که دلالان و واردات چی های بزرگ و غول های بازار بورس و مسکن هستند دیگر کسی از ایشان راضی نیست و بلکه به شدت نارضایتی وجود دارد. عملکرد روحانی در همین نارضایتی جدی جامعه دیده می شود. همچنین در تورمی که در نیم قرن گذشته دارد کشور سابقه نداشته است. اگر این وضعیت در هر گوشه دیگری از دنیا رخ می داد چنین رییس جمهوری بارها استیضاح شده بود.
 
کوشکی در پاسخ به این پرسش، با توجه به عملکرد دولت که به پای حامیان اصلاح طلب دولت نوشته می شود می توان گفت قطعا رییس جمهور آینده از اصولگرایان خواهد بود. گفت: اینکه انتخابات آینده چه خواهد شد پرونده دیگری است. امروز نکته مهم این است که هر روز ادامه دولت روحانی برای کل مردم و کشور زیان بار است. این پرونده ای که باید بسته شود. اگر روحانی از چرخه قدرت حذف شود و کنار برود باید پرونده دیگری باز شود که مساله دیگری خواهد بود اما این دولت و عملکرد او مسئولیت بزرگی بر دوش اصلاح طلبان گذاشت.
 
آنها در سال 92 و 96 برای حمایت از روحانی وارد شدند و اگر غیر از این بود روحانی یک میلیون رای هم نداشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۹ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها