آمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به سرعت به عدد 41 میلیون نفر نزدیک می شود و تعداد فوتی ها در طول یک شبانه روز همچنان بالاست.
کد خبر: ۱۲۸۱۶۱۴

به گزارش جام جم آنلاین ، در میان انبوه خبرهای مربوط به ویروس کرونا آنچه در ادامه می آید برگزیده ای از مهم ترین اخبار مربوط به این پاندمیک در رسانه های مختلف جهان است.

 

*افرادی که به طور داوطلبانه در انگلیس برای آزمایش مرحله انسانی واکسن کرونا اعلام آمادگی کرده اند ابتدا با یک اسپری بینی به طور عمدی به کرونا مبتلا می شوند و سپس واکسن را دریافت می کنند. لندن هم اکنون میزبان بزرگ ترین آزمایش انسانی واکسن کروناست.

*بر اساس برآوردهای اقتصادی کشور چین نخستین کشوری در جهان است که برای ترمیم اقتصاد آسیب دیده خود که بابت پاندمیک کرونا آسیب شدیدی خورده است عملیات گسترده ای را آغاز کرده است. تحلیل های اقتصادی نشان می دهد اقتصاد چین در این ماه 4.9 درصد رشد کرده که بیشترین میزان ممکن از آغاز پاندمیک تاکنون است.

*واکسن کرونا برای تمامی مردم جهان به هیچ عنوان موجود نیست. کارشناسان بهداشتی می گویند ساخت قطعی واکسن کرونا بدان معنا نیست که در دسترس همه قرار می گیرد.

*بحران کرونایی در شهر تلانگانا واقع در جنوب هند بسیار بالاست. این منطقه دچار سیل شده و تجمع مردم در یک کمپ موقتی اسکان باعث شده که 19 نفر مبتلا به کرونا شوند. بحران سیل و کرونا وضعیت را در این منطقه تشدید کرده است.

*رسوایی مسئولان ایالت ویکتوریا در استرالیا به یک خبر جنجالی تبدیل شده است. مسئولان بهداشتی این ایالت برای تست کرونا از یک دستگاه برای چند نفر استفاده کرده اند و به همین دلیل حدود 200 نفر باید مجددا تست کرونا و البته تستی ایدز را هم بدهند.

*مطالعات اخیر در آمریکا نشان می دهد برخی از بیماران کرونایی در صورت بهبودی دچار آسیب ها و ناراحتی های قلبی می شوند.

*شمار مبتلایان به کرونا در کشور آرژانتین از مرز یک میلیون نفر گذشت و این کشور وارد جمع کشورهایی شد که آمار کرونایی آنها میلیونی است.

*نخست وزیر بلژیک هشدار داد وضعیت کرونایی در این کشور به یک سونامی وحشتناک تبدیل خواهد شد. روز گذشته نیز اعلام شده بود این کشور کوچک اروپایی از نظر ابتلای افراد بین هر 100 هزار نفر بدترین آمار را دارد.

* هر زمان که از خانه خارج می شوید مسواک بزنید چون این کار بهداشتی ممکن است به دفع ویروس کرونا کمک کند زیرا خمیردندان حاوی همان ضد باکتری های ژل دستی است.

* رئیس پیشین سازمان غذا و داروی آمریکا می گوید ایالات متحده در حال ورود به "بزرگترین موج" ویروس کرونا است و ترامپ را برای برگزاری تجمعات بزرگ انتخاباتی به شدت مورد انتقاد قرار دارد.

*کرونا در برخی از بیماران به شدت مشکل ساز می شود. یک زن 54 ساله آمریکایی از اواسط جولای یعنی بیش از دو ماه پیش به کرونا مبتلا است و شدت گرفتن بیماری در او باعث شده نیاز فوری به جراحی ریه داشته باشد. دانشمندان پیش از این هشدار داده بودند که کرونا در برخی از بیماران بسیار طول می کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها