یکی از سازماندهندگان جشنواره ادبی «هِی» مدعی شده زمانیکه در مأموریت 6 ماهه‌ای در امارات متحده به سرمی‌برده است، مورد آزار جنسی وزیر تسامح این کشور قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۸۱۰۶۴

شهروند انگلیسی، وزیر اماراتی را به آزار جنسی متهم کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «کیتلین مک نامارا» سازمان‌دهنده ۳۲ ساله جشنواره ادبی «هِی» (Hay)، مدعی شده است که شیخ «نهیان مبارک آل نهیان» وزیر ۶۹ ساله تسامح امارات عربی متحده، وی را مورد آزار جنسی قرار داده است.
 
بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، مک نامارا در گفت‌وگو با هفته‌نامه انگلیسی «ساندی تایمز» مدعی شده است که اوایل سال جاری میلادی و در روز ولنتاین زمانیکه برای انجام مقدمات برگزاری جشنواره ادبی هی در شهر «ابوظبی» به سرمی برده است، توسط وزیر تسامح امارات مورد آزار جنسی قرار گرفته است.
 
این شیخ اماراتی که یکی از اعضای خاندان حاکم ابوظبی است و تمایل دارد بعنوان «شیخ قلب‌ها» شناخته شود، ارتکاب هرگونه اقدام اشتباه را رد کرده است و گفت که از اتهاماتی که مک ناوارا به وی وارد کرده بسیار «متعجب و متأثر» شده است.
 
روز شنبه هفته جاری، مدیر جشنواره ادبی هی تأکید کرد تا زمانیکه شیخ نهیان مبارک آل نهیان بعنوان وزیر تسامح امارات فعال باشد، حاضر به بازگشت به امارات عربی متحده نیست.
 
مک نامارا بعد از آنکه برای سازماندهی اولین مراسم جشنواره ادبی هی در امارات متحده عربی به استخدام درآمد، به مدت ۶ ماه در وزارتخانه تسامح شیخ فعالیت داشت.
 
وی در گفت‌وگو با هفته‌نامه ساندی تایمز گفته است، در روزی که مورد آزار جنسی وزیر تسامح امارات قرار گرفته است، تماسی از سوی شیخ دریافت کرده و به ضیافت شام دعوت شده است و به این رسانه انگلیسی گفت که پیش از این هرگز با نهیان مبارک آل نهیان گفت‌وگوی تلفنی نداشته است.
 
مک نامارا در این خصوص توضیح داد: «بعد از ۶ ماه حضور در آنجا، عادت داشتم که در هر ساعت از روز به جلساتی دعوت شوم و هیچ‌کس به نهیان، نه نمی‌گفت-حکم خدا را داشت».
 
این زن انگلیسی ادامه داد، خودرویی که سوار بر آن شده بود تا به آن کاخ شیخ برده شود، در میانه راه منحرف شد و از شهر دور شدند و در نهایت وی را به سمت خانه شیخ برد و در آنجا مورد آزار جنسی قرار گرفته است.
این شهروند انگلیسی توضیح داد که در نهایت با ترفند و خودرویی که در خانه شیخ بود، از  آنجا گریخته و بعد از آن پاسخ تماس‌های تلفنی مکرر شیخ را نداده است.
 
مک نامارا ادامه داد که جشنواره ادبی هی طبق برنامه در ۲۵ فوریه (هفتم اسفندماه ۹۸) برگزار شد و وی در
تاریخ پنجم مارس (۱۵ اسفندماه) و با شیوع کرونا به لندن بازگشت.
 
هفته‌نامه ساندی‌تایمز گزارش کرد که با شیخ و نمایندگان وی برای اظهارنظر درباره این گزارش تماس برقرار کرده اما آنها مستقیماً پاسخ ندادند ولی از طریق وکلای خود در لندن بیانیه‌ای را صادر کرده و تمامی این اتهامات را رد کردند.
 
در این بیانیه آمده است: «موکل ما از این اتهامات  که هشت ماه بعد از این حادثه ادعایی از طریق یک روزنامه ملی مطرح شده، متعجب و متأثر شده است. این اتهامات رد می‌شود».
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
۰
۰
الحمدالله که در ایران اسلامی مردم چنین مشکلاتی ندارند ...

نیازمندی ها