رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: در صورت دریافت هرگونه پیام در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر درخواست کمک نقدی به عنوان قرض، ابتدا موضوع را بررسی کنید و سپس مبادرت به پرداخت وجه نمایید.
کد خبر: ۱۲۸۰۲۴۰
به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، سرهنگ مرتضی ابوطالبی با اشاره به دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری به اکانت شبکه‌های اجتماعی شهروندان گفت: در صورت دریافت هرگونه پیامک از مخاطبان و یا هرگونه پیام در شبکه‌های اجتماعی از دوستان و آشنایان خود مبنی بر درخواست کمک نقدی به عنوان قرض، ابتدا موضوع را بررسی کنید و سپس مبادرت به پرداخت وجه نمایید.

وی افزود : یکی از شگرد‌های سارقان اینترنتی برای خالی کردن حساب کاربران فضای مجازی، دسترسی غیر مجاز به شبکه‌های اجتماعی کاربران و اخاذی از مخاطبان قربانیان می‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت : در این روش مجرمان سایبری با ارسال لینک‌ها و نرم افزار‌های آلوده در شبکه‌های اجتماعی به کاربران، به اطلاعات خصوصی و مخاطبین آن‌ها دسترسی غیر مجاز پیدا می‌کنند؛ در روشی دیگر که رایج‌تر می‌باشد، کلاهبرداران با شماره تلفن شهروندان در شبکه‌های اجتماعی ثبت‌نام کرده و کد پیامک شده جهت تایید هویت را نیز با ترفند‌های گوناگون از قربانی دریافت می‌کنند و از این طریق به شبکه اجتماعی مورد نظر دسترسی پیدا می‌کنند.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی  گفت: کلاهبرداران سایبری پس از دسترسی به شبکه اجتماعی قربانی، به ارسال پیام و درخواست پول به عنوان قرض به مخاطبان حساب کاربری اقدام می‌کنند و تعدادی از مخاطبان بنا به دوستی و اعتمادی که با قربانی دارند بدون بررسی موضوع، مبادرت به انتقال وجه می‌نمایند.

وی افزود: به هیچ عنوان کدی که برای احراز هویت دریافت می‌کنید، برای کسی ارسال نکنید، گوشی همراه خود را حتی برای چند لحظه در اختیار افراد غیر قابل اعتماد قرار ندهید؛ زیرا کلاهبرداران در صورت دسترسی به گوشی همراه شما برای در اختیار گرفتن اکانت حساب شبکه اجتماعی‌تان فقط به چند ثانیه زمان نیاز دارند، این زمان فقط به اندازه‌ای نیاز است که کلاهبردار کد ارسال شده از شبکه اجتماعی برای شما را خوانده و سپس آن را حذف کند.

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: در صورت دریافت هرگونه پیامک از مخاطبان و یا هرگونه پیام در شبکه‌های اجتماعی از دوستان و آشنایان خود مبنی بر درخواست کمک نقدی به عنوان قرض، ابتدا موضوع را بررسی کرده و با تماس و تحقیق از صاحب اکانت شبکه اجتماعی، از صحت و سقم موضوع مطمئن شوید  و هیچ‌گاه با عجله و شتاب اقدام به واریز وجه نکنید .

رئیس پلیس فتا استان یزد از هموطنان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها