عضو حقوقدان شورای نگهبان نوشت: موضوع سلامتی مردم در انتخابات برای ناظر انتخابات بسیار مهم است و از هم‌اکنون مجری انتخابات باید به فکر اتخاذ تدابیری در این خصوص باشد و طبیعتا شورای نگهبان نیز بر این امر نظارت خواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۸۰۲۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، هادی طحان‌ نظیف روز چهارشنبه در اینستاگرام خود در خصوص جلسه اخیر شورای نگهبان نوشت: در این جلسه گزارشی از نظارت شورای نگهبان بر برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی معاونت اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان ارائه شد.
 
عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: برخی پیشنهادات اجرایی از جمله طرح‌هایی درباره تعرفه‌های انتخابات که از سوی وزارت کشور مطرح شده بود، در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
طحان نظیف با تاید بر لزوم پیش بینی تدابیری در صورت تداوم شرایط کرونایی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: انتخابات یکی از خطیرترین موضوعات کشور است، اما بر کسی پوشیده نیست که سلامت مردم نیز برای نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است. این روزها تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر امر سلامت مردم را می‌بینیم و می‌شنویم.
 
وی ادامه داد: اهمیت موضوع وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم سال آینده در برخی شهرها نظیر تهران، همزمان چهار انتخابات یعنی انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان باید برگزار شود.
 
عضو حقوقدان شورای نگهبان یادآور شد: در فرصت هشت‌ماهه‌ای که در اختیار داریم، باید به فکر پیش‌بینی تسهیلاتی در این خصوص باشیم. تسهیلات و تدابیری که با مشارکت مردم به عنوان مهمترین رکن انتخابات، از سویی تضمین‌کننده سلامت آنها باشد و از سویی نیز مخالفتی با قوانین انتخابات نداشته باشد.  
 
طحان‌نظیف با بیان اینکه زمان باقیمانده تا انتخابات سال آتی برای چنین پیش‌بینی‌هایی اصلا کم نیست و زمان مناسبی محسوب می‌شود، اظهارداشت: موضوع سلامتی مردم در انتخابات برای ناظر انتخابات بسیار مهم است و از هم اکنون مجری انتخابات باید به فکر اتخاذ تدابیری در این خصوص باشد و طبیعتا شورای نگهبان نیز بر این امر نظارت خواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: در ادامه این جلسه شورای نگهبان وارد بررسی «طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم» موسوم به طرح مالیات بر خانه‌های خالی شد که بررسی موارد باقیمانده آن به جلسه بعد موکول شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها