فرماندار خداآفرین گفت: در پی درگیری نیروهای نظامی جمهوری‌های ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره باغ، ۲ راکت خمپاره طرف‌های درگیر به مناطق مرزی این شهرستان اصابت کرد.
کد خبر: ۱۲۷۷۵۵۱

به گزارش جام جم آنلاین ، علی امیری‌ راد، روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با بیان اینکه یکی از این ۲ راکت در زمین های کشاورزی روستای شرفه فرود آمده و خسارت مالی و جانی بر جا نگذاشت، افزود: این راکت عمل کرده و بقایای آن از سوی عوامل نظامی مستقر در منطقه کشف و جمع آوری شد.

وی اظهار کرد: اصابت دومین راکت نیز در نزدیکی های میله ۵۰ مرزی در منطقه مرتعی گزارش شده، اما ما هنوز موفق به مشاهده بقایای آن نشده ایم.

وی با بیان اینکه دیروز نیز یک راکت خمپاره عمل نشده به اراضی مرتعی روستای خلف بیگلو بین روستای شرفه و رود ارس اصابت کرده بود، اظهار داشت: با توجه به احتمال اصابت راکت های دیگر به منطقه مردم و روستاییان از تجمع و حضور در مناطق مرزی خودداری کنند.

فرماندار خداآفرین، گفت: جلسه شورای تامین با حضور مسوولان کشوری و محلی برگزار و مقرر شده است به طرفین مناقشه تذکر و هشدار جدی داده شود تا احتیاط‌ های لازم را برای اصابت نکردن راکت و خمپاره به مرزهای این شهرستان انجام دهند.

شرفه از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان گرمادوز غربی بخش گرمادوز شهرستان خداآفرین واقع شده ‌است.

به گزارش ایرنا، با شروع درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در حالی با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را به آغاز عملیات متهم کرد که نخست وزیر ارمنستان هم اعلام کرد که جمهوری آذربایجان آغاز کننده حمله بوده است.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.

بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد.

در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها