مدیر کل سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان میزان ارزیابی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی به مدارس تاکید کرد که تا به امروز اطلاعات و آماری در خصوص درگیری دانش آموزان با بیماری کووید 19 به این وزارتخانه نرسیده است.
کد خبر: ۱۲۷۶۰۴۵

به گزارش جام جم آنلاین ، دکترمحمد محسن بیگی مدیر کل سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با برنامه «تهران کلینیک» رادیو تهران با تشریح ارزیابی‌ها و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی به مدارس بیان کرد: پروتکل‌هایی با تصمیم وزارت بهداشت ابلاغ و مدیران نیز در جریان آن‌ها قرار گرفتند و مدارس نیز از پانزدهم شهریورماه فعالیت خود را به صورت فیزیکی و حضوری و همینطور استفاده از آموزش مجازی برای گروه‌های پرخطر و خانواده‌های نگران آغازکردند.
وی افزود: در سطح اجرایی و کشوری، رضایت نسبی از رعایت پروتکل‌ها داریم. در بعضی از مناطق به خصوص شهر تهران با حساسیت مدیران و همکاری خانواده‌ها این میزان وضعیت مطلوب‌تری دارد. رعایت ملاحظات بهداشتی اعم از استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن دست‌ها توسط عوامل مدرسه، خانواده و حتی دستگاه‌های همکار مثل شهرداری‌ها که وظیفه حمل و نقل دانش‌آموزان را بر عهده دارند به این شرایط مطلوب کمک ویژه‌ای کرده است.
وی در خصوص حمل و نقل دانش‌آموزان در دوران شیوع کرونا نیز توضیح داد: در این دوران توصیه اکید ما به خانواده‌ها حمل و نقل توسط خود خانواده‌هاست اما اگر نیازی به استفاده از سرویس‌های مدارس بود این اقدام با ظرفیت خودروهای سواری با سه نفر و ون‌ها با پنجاه درصد ظرفیت بوده است.
با آغاز فصل سرد احتمال تعطیلی مدارس وجود دارد!
دکتر محسن بیگی ادامه داد: ما هیچ اطلاعی از پایان دوره شیوع کرونا نداریم و ناچار هستیم با این شرایط به کار خود ادامه دهیم. آموزش و پروزش با تمام توان خود با آموزش حضوری برای کسانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند، با آموزش مجازی برای شهرهای پرخطر و در وضعیت هشدار و در بعضی شهرها هم با روش تلفیقی آموزش حضوری و مجازی، سال تحصیلی جدید را آغاز کرده است.
مدیر کل سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه احتمال اینکه با آغاز فصل پاییز و شیوع انواع بیماری‌ها از جمله آنفلوانزا مدارس حتی به صورت حضوری نیز به فعالیت خود ادامه ندهند، گفت: این مساله کاملا محتمل است و ما به همین دلیل از پانزده شهریورماه نسبت به بازگشایی مدارس اقدام کرده‌ایم. این پیش بینی انجام می‌شود که حتی مدارس با صد در صد تعطیلی روبرو شوند. شرایط به گونه‌ای است که تصمیمات سیال وزارت بهداشت و وزارت آموزش پرورش شاید به جایی برسد که با حضور حداقلی دانش‌آموزان هم ممکن نباشد. مجموعه آموزش و پرورش جزو حساس‌ترین‌ گروه‌های جامعه است. در بعضی موارد فشار بسیاری به معلمان وارد می‌شود و همه خواهان سلامت فرزندان این سرزمین هستیم.
دکترمحمد محسن بیگی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا آماری از دانش‌آموزان مبتلا به کووید 19 از آغاز بازگشایی مدارس دریافت شده است، خاطرنشان کرد: این نکته از ظنر علمی پذیرفته شده نیست زیرا که مدت مدت زمان لازم برای بروز عوارض ابتلا به کرونا از زمان آغاز به کار مدارس نگذشته است. نه وزارت آموزش و پرورش و نه وزارت بهداشت آماری درخصوص ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها