مبتلایان به ویروس کرونا به مرز 29 میلیون نفر نزدیک می شوند و تعداد قربانیان هم چند روزی است از عدد 900 هزار نفر عبور کرده.
کد خبر: ۱۲۷۵۸۱۷

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری کوتاه بر آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های مختلف جهان است:

*هفته گذشته پس از اینکه واکسن آکسفورد در فاز نهایی به داوطلبان تزریق شد اتفاق نگران کننده ای افتاد. یک زن داوطلب تزریق پس از اینکه واکسن را دریافت کرد به شدت بیمار شد و واکنش های بدنی شدیدی نسبت به این واکسن داشت تا فرآیند آزمایش متوقف شود. پس از اینکه معتبرترین واکسن جهان به دلیل خطا متوقف شد نگرانی شدید در سطح عموم به وجود آمد. اکنون شرکت عظیم داروسازی آسترازینیکا که مسئولیت تولید انبوه این واکسن را بر عهده دارد در بیانیه ای اعلام کرد آزمایشات از سر گرفته می شود و تا کریسمس 2021 این واکسن به بازار جهانی عرضه می شود.

*9 شرکت داروسازی معتبر در اروپا و آمریکا تعهدنامه ای را امضا کردند که بر پایه آن تا زمانی که نسبت به سلامت و امنیت واکسن ساخته شده خود اطمینان حاصل پیدا نکردند آن را به مرحله تولید نمی رسانند. این 9 شرکت، جانسون، آسترازینیکا، مرک، مدرنا، سانوفی، بیونتک، فایزر، گلکسوکلین اسمیت و نوواواکس هستند.

*تحقیقات آماری نشان داده است از کل کودکان مبتلا به ویروس کرونا در بریتانیا 17 درصد کارشان به بستری شدن در بیمارستان کشیده شده است.  

* مدیر مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی آمریکا بار دیگر تاکید کرد اوضاع ایالات متحده آمریکا تا پایان سال 2021 به حالت عادی برنمی گردد. آمریکا هم اکنون مرکز جهانی کرونا در جهان است و هم بیشترین ابتلا و هم بیشترین مرگ و میر را دارد.

*بر خلاف ارزیابی های قبلی بریتانیا هر هشت روز یکبار مجددا به پیک کرونا نزدیک می شود. هر چند تعداد مرگ و میر کاهش یافته اما ارزیابی ها نشان می دهد هر هشت روز یکبار تعداد مبتلایان بیشتر می شود.

*احتمال شیوع مجدد ویروس کرونا در فرانسه باعث خواهد شد تا محدودیت های قرنطینه ای به زودی به سراسر این کشور اعمال شود. فرانسه یکی از بدترین رکوردهای مرگ و میر را در اروپا در اختیار داشت. در فرانسه 363 هزار و 350 تن مبتلا شده اند و آمار مرگ و میر در این کشور نیز 30 هزار و 893 نفر است.

*کشور هند از لحاظ مثبت اعلام شدن تست کرونای شهروندانش رکورد زد. بیش از 2 هزار و 605 نفر در شبانه روز گذشته در این کشور آلوده به ویروس کرونا تشخیص داده شده اند.

* پیش بینی نگران کننده حاکی از این است که موج کرونا در زمستان جان 81 هزار نفر را فقط در بریتانیا خواهد گرفت. البته این کشور امیدوار است تا قبل از زمستان واکسن به بازار عرضه شود که بسیار بعید است.

*در شبانه روز گذشته تعداد 534 نفر در مکزیک جان خود را در پی ابتلابه کرونا از دست داده اند. این کشور تا امروز 70 هزار و 183 قربانی کرونایی داشته است و 658 هزار و 299 نفر نیز مبتلا شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها