نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بدون توجه به نظر کمیسیون اجتماعی مجلس، مدارس را امروز بازگشایی کرده است.
کد خبر: ۱۲۷۵۳۱۷

با بازگشایی مدارس با موج سوم کرونا مواجه خواهیم شد/ وزیر آموزش و پرورش امروز به سوالات نمایندگان در کمیسیون اجتماعی پاسخ خواهد داد

ولی اسماعیلی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص بازگشایی مدارس با وجود بیماری کرونا گفت: دولت در تقابلی بین سلامت و پیشرفت کشور قرارگرفته است و تصمیم گرفته است که با رعایت پروتکل ها مدارس در موعدد مقرر بازگشایی کند. اما با توجه به شروع فصل پاییز و آغاز شیوع آنفولانزا، با پیک سوم بیماری کرونا مواجه خواهیم شد. پیشنهاد ما به دولت این بود که اجازه بدهند حدود 10 روز از فصل پاییز طی شود تا بتوان آمار دقیقتری از میزان مبتلایان در این فصل به خصوص زمانی که بسیاری از مردم از سفر بازگشته اند به دست آورد.

ولی اسماعیلی با اشاره به اصرار دولت برای بازگشایی مدارس در موعد مقرر و با رعایت پروتکلها و برگزاری کلاسهای مجازی افزود: این در حالی است که در بسیاری از مناطق محروم کشور، مردم آب برای خوردن ندارند چه برسد به این که بتوانند بهداشت را رعایت کنند. بسیاری از تلفن ها قطع است و همچنین افراد بسیاری دسترسی به اینترنت ندارند. زیرساختها برای شروع مدارس در این شرایط مناسب نیست.

اسماعیلی علت اصرار دولت در بازگشایی به موقع مدارس را وجود کسانی که از این بازگشایی سود میبرند دانست و اضافه کرد: در این موضوع نیز مانند بحث کنکور، مافیای آن یعنی مدارس خصوصی و غیرانتفاعی نقش دارند. این مدارس نمیتوانند از شهریه های میلیونی خود، بگذرند و سلامت فرزندان این کشور را به خطر می اندازند. تمام تلاش نمایندگان در مجلس شورای اسلامی جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم است.

وی در پایان عنوان کرد: تصمیم در بازگشایی مدارس بدون مشورت و صحبت با کمیسیون مربوطه گرفته شده است و امروز در کمیسیون اجتماعی طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش انجام خواهد شد و در صورت قانع کننده نبودن پاسخ سوالات، طرح استیضاح وزیر کلید خواهد خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
کمال
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
۰
۱
من امروز تو کلاس بودم از ۶ نفر ۳ نفر ماسک نداشتند .کجاش پروتکل بهداشتی بود؟؟؟!!!

نیازمندی ها