وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله به دسته‌های عزاداری حسینی در کشمیر توسط نظامیان نقض آشکار حقوق بشر است.
کد خبر: ۱۲۷۴۹۰۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ وزارت خارجه پاکستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت هند مسئول تمام حوادث تلخی است که این روزها در کشمیر رخ می دهد.
در این بیانیه به حمله نظامیان هندی به عزاداران حسینی اعتراض صورت گرفته و آمده است: نظامیان دهلی نو برای حمله به مسلمانان مظلوم کشمیری از گاز اشک آور و تفنگ های ساچمه‌ای استفاده کرده‌اند.
اسلام آباد تاکید کرد: استفاده از تفنگ های ساچمه‌ای طی سال های اخیر باعث شهادت صدها کشمیری شده است.
پاکستان استفاده از تفنگ های ساچمه‌ای توسط نظامیان هندی را باعث نابینا شدن تعداد زیادی از مردم کشمیر دانسته و تاکید کرد: طبق قوانین سازمان ملل استفاده نظامیان از این تفنگ ها علیه مردم عادی جرم و نقض آشکار حقوق بشر است.
وزارت خارجه پاکستان از سازمان ملل و نهادهای مسئول جهانی خواست واکنش جدی نسبت به مساله کشمیر داشته باشند تا مشکلات موجود در این منطقه حل شود.
گفتنی است هند از یک سال پیش ضمن لغو خودمختاری کشمیر تلاش کرده در تمام این منطقه حکومت نظامی اعمال کند و با انتقال غیر کشمیری ها به این منطقه عملا مسلمانان را به قشری ضعیف و غیر موثر تبدیل کند.
روز گذشته و در جریان عزاداری برای سالار شهیدان نظامیان هندی ضمن حمله به دسته های عزاداری در کشمیر حداقل 30 تن را به شدت مجروح کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها