در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی

میزان عیدی کارکنان دولت، ۱۵ میلیون ریال تعیین شد

رئیس مجلس با بیان این‌که برگزاری کنکور سراسری ضروری است، گفت: باید زمانی کنکور برگزار شود که از رفع مشکلات موجود اطمینان حاصل شده باشد.
کد خبر: ۱۲۷۳۲۳۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  در ابتدای جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) در نطق پبش از دستور  خود با تبریک عید سعید غدیر به همه مسلمانان، حق‌جویان و عدالت‌خواهان جهان اظهار داشت: آنچه دشمنان را از مومنین نا امید می‌کند، مسیر ولایت در اسلام است؛ چرا که عیار تشخیص اسلام ناب از اسلام اموی، آمریکایی، صهیونیستی و تکفیری فقط و فقط پیروی از خط ولایت است. به همین جهت است که این روز را عیدالله الاکبر نامیده‌اند و در نزد مسلمین عیدی بزرگتر از عید کامل شدن دین و جدا شدن ابدی مسیر حق از باطل وجود ندارد.
 
وی افزود: این روزها درباره گشایش اقتصادی در جامعه سوالاتی مطرح است. همانطور که در روز پنجشنبه در بازدید سرزده از واحدهای خبری صدا وسیما گفتم، ما تحقق آینده‌ ای خوب را از مسیری سخت ممکن می‌دانیم ولی همانطور که آن روز هم تصریح کردم نباید توقع حل مشکلات را در هفته و ماه داشت بلکه اثر اقدامات در «فصل های پیش رو» دیده خواهد شد.
 
نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: طرح  مهمی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا در حال بررسی است که می تواند بر اقتصاد تاثیر ملموسی بگذارد اما باید تصریح کرد که این طرح  فقط در صورتی که در جزئیات آن،  نظرات کارشناسی برای حفظ منافع مردم مدنظر قرار گیرد،  می تواند به اهداف خود برسد. در این زمینه اختلاف نظرهای کارشناسی وجود دارد و هنوز هیچ طرحی قطعی نشده است لذا باید صبر کرد و اجازه داد این بحث ها در فضای کارشناسی بررسی شده و به نتیجه نهایی برسد.
 
رئیس مجلس افزود: مردم عزیز اطمینان داشته باشند که مجلس با ترکیبی از نمایندگان توانمند در عرصه اقتصاد و کارشناسان مرکز پژوهش ها، با رعایت نظرات کارشناسی، منافع مردم را تامین خواهد کرد. همانطور که در بسته اقتصاد مردمی توضیح داده شد، مجلس مبنای عمل خود را مردمی کردن اقتصاد به نفع طبقه متوسط و محروم قرار داده است و معتقد است بدون قوی شدن تک تک مردم، نه ایران قوی می شود و نه دولت قوی خواهد شد.  
 
قالیباف با اشاره  به بحث برگزاری کنکور عنوان کرد: بعد از مطالبه نگرانی مردم در برگزاری کنکور، وزرای محترم بهداشت و علوم، پروتکل های جدیدی را برای اطمینان از سلامت در برگزاری کنکور تنظیم کردند و متعهد شدند که اجرای آن را به درستی انجام دهند.
 
وی تصریح کرد:در راستای پیگیری نگرانی های مردم نمایندگان مردم و معاونت قوانین مجلس با حضور در حوزه های برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، بر چگونگی اجرای تعهدات نظارت کردند. گزارش ها حاکی از این است که نحوه برگزاری نسبت به آزمون دکترا بهتر شده است اما همچنان اشکالات اساسی وجود دارد.
 
نماینده تهران در مجلس اظهار داشت:گزارش رسیده به اینجانب نشان‌ می‌دهد که در کنکور دکتری 10 درصد و در کنکور کارشناسی ارشد حدود 15 درصد از داوطلبان نسبت به سال گذشته عموماً به دلیل هراس از ابتلا به کرونا در آزمون کمتر شرکت کرده‌اند که معنی آن این است که  ده‌ها هزار نفر، به دلیل نگرانی، از حق شرکت در آزمون محروم شده‌اند. در کنکور سراسری این نگرانی‌ها می‌تواند به محرومیت از حضور در دانشگاه منجر شود و این بسیار نگران کننده است.
 
رئیس قوه مقننه، گفت: در عین افزایش انتظارات از نهادهای اجرایی برگزاری کنکور، بودجۀ لازم برای عمل به پروتکل‌ها توسط دولت اختصاص داده نشده است. تهیه تجهیزات لازم ضدعفونی و گندزدایی، افزایش عوامل اجرایی، تهیۀ لوازم محافظتی لازم و بکارگیری افراد کارآزموده برای اخذ امتحان از داوطلبان مشکوک و یا مبتلا به کرونا، به بودجه نیاز دارد و لازم است این مسائل پیگیری شود.
 
قالیباف ادامه داد:نمایندگان محترم مجلس و وزرای محترم بهداشت و علوم بر لزوم رعایت فاصله 8/ 1 متری تاکید کرده‌اند ولی این فاصله در عین عمل در بسیاری از مواقع رعایت نشده است. علاوه بر این در کنکور سراسری پیش رو، تعداد بسیار بیشتر داوطلبان نسبت کنکور دکتری و ارشد و تجربۀ کمتر داوطلبان برای حضور در آزمون‌های سراسری و آشنایی کمتر آنها با فضای آزمون نسبت به آزمون‌های تحصیلات تکمیلی و همچنین تعداد بسیار زیادی از داوطلبان حتما همراه با مشایعت اعضای خانواده خود به محل برگزاری آزمون می‌روند و این یعنی اضافه شدن صدها هزار نفر از والدین، پشت درهای حوزه‌های برگزاری آزمون که خود نیازمند تمهید و برنامه‌ریزی و مدیریت و حتی اطلاع رسانی‌های لازم است. همچنین در این گزارش به موارد دیگری از پروتکل های جدید که به طور کامل رعایت نشده، اشاره شده است.
 
رییس مجلس تاکید کرد: بر این اساس ضروری است، روسای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش و معاون نظارت مجلس شورای اسلامی، ظرف 48 ساعت در جلسه‌ای با حضور وزرای بهداشت و علوم  مشکلات موجود را بررسی و برای نحوه رفع این مشکلات برنامه ریزی کنند آنچه مهم است این است که برگزاری کنکور سراسری ضروری است اما این کنکور باید زمانی برگزار شود که از رفع اشکالات موجود اطمینان کامل حاصل شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها