در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی

میزان عیدی کارکنان دولت، ۱۵ میلیون ریال تعیین شد

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح مهمی در شورای عالی هماهنگی قوا در زمینه اقتصادی درحال بررسی است اما هنوز قطعی نیست.
کد خبر: ۱۲۷۳۲۱۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در صحن علنی مجلس، با بیان اینکه ابتدا عید سعید غدیرخم را به همه مسلمانان، حق‌جویان و عدالتخواهان جهان تبریک عرض می‌کنم، گفت: آنچه دشمنان را از مؤمنان ناامید می‌کند، مسیر ولایت در اسلام است چرا که عیار تشخیص اسلام ناب از اسلام اموی، آمریکایی، صهیونیست و تکفیری فقط و فقط پیروی از خط ولایت است.
 
وی بیان کرد: به همین دلیل است که این روز را عیدالله الاکبر نامیده‌اند و در نزد مسلمانان عیدی بزرگتر از عید سعید غدیر خم وجود ندارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این روزها درباره گشایش اقتصادی در جامعه سؤالاتی مطرح می‌شود که باید گفت ما تحقق آینده خوب را از مسیر سخت ممکن می‌دانیم اما نباید توقع حل مشکلات را در هفته و ماه داشت بلکه اثر اقدامات در فصل‌های پیش‌رو دیده خواهد شد.
 
قالیباف گفت: طرح مهمی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حال بررسی است که می‌تواند بر
اقتصاد تأثیر ملموسی بگذارد اما باید تصریح کرد که این طرح فقط در صورتی که در جزئیات آن نظرات کارشناسی برای حفظ منافع ملی مد نظر قرار گیرد، می‌تواند به اهداف خود برسد.
 
وی ادامه داد: در این زمینه اختلاف‌نظرهای کارشناسی وجود دارد و هنوز هیچ طرحی قطعی نشده بنابراین باید صبر کرد و اجازه داد این بذرها در فضای کارشناسی بررسی شده و به نتیجه نهایی برسد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مردم عزیز اطمینان داشته باشند که مجلس با ترکیبی از نمایندگان توانمند در عرصه اقتصاد و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، منافع مردم را تأمین خواهد کرد همانطور که در بسته اقتصاد مردمی توضیح داده شد، مجلس مبنای عمل خود را مردمی کردن اقتصاد به نفع طبقه متوسط و محروم قرار داده و معتقد است بدون قوی شدن تک‌تک مردم، نه ایران و نه دولت قوی خواهد شد.
 
قالیباف در ادامه با اشاره به برگزاری کنکور در شرایط کرونایی، گفت: پس از نگرانی های مردم در برگزاری کنکور، وزرای بهداشت و علوم پروتکل های جدیدی را برای اطمینان از سلامت در برگزاری کنکور تنظیم کردند و متعهد شدند که اجرای آن را به درستی انجام دهند.
 
وی افزود: در راستای پیگیری نگرانی های مردم، نمایندگان مجلس و معاونت قوانین مجلس با حضور در حوزه های برگزاری کنکور کارشناسی ارشد بر چگونگی اجرای تعهدات وزارتخانه های مذکور نظارت کردند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گزارش ها حاکی از آن است که نحوه برگزاری کنکور ارشد نسبت به کنکور دکترا بهتر شده است اما همچنان اشکالات اساسی وجود دارد.
 
قالیباف گفت: گزارش رسیده به اینجانب نشان می دهد که در کنکور دکترا ۱۰ درصد و در کنکور کارشناسی ارشد حدود ۱۵ درصد از داوطلبان نسبت به سال گذشته عموما به دلیل هراس از ابتلا به بیماری کرونا در آزمون کمتر شرکت کرده اند که معنایش این است که دهها هزار نفر به دلیل نگرانی از حق شرکت آزمون محروم شده اند.
 
وی افزود: در کنکور سراسری این نگرانی ها می تواند به محرومیت از حضور در دانشگاه منجر شود و بسیار نگران کننده است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر در عین افزایش انتظارات از نهادهای اجرایی برگزاری کنکور، بودجه لازم برای عمل به پروتکل ها توسط دولت اختصاص داده نشده است، این در حالی است که تهیه تجهیزات لازم ضدعفونی و گندزدایی، افزایش عوامل اجرایی، تهیه لوازم محافظتی لازم و به کارگیری افراد کارآزموده برای اخذ امتحان از داوطلبان مشکوک و یا مبتلا به کرونا به بودجه نیاز دارد و لازم است این مسائل پیگیری شود.
 
قالیباف اظهارداشت: علاوه بر این در کنکور سراسری پیش رو، تعداد بسیار بیشتر داوطلبان نسبت به کنکور دکترا و ارشد و تجربه کمتر داوطلبان برای حضور در آزمون های سراسری و آشنایی کمتر آنها با فضای آزمون نسبت به آزمون های تحصیلات تکمیلی و همچنین تعداد بسیار زیادی از داوطلبان حتما همراه با مشایعت خانواده خود به محل برگزاری آزمون می روند و این به معنای اضافه شدن صدها هزار نفر از والدین پشت درهای حوزه های برگزاری آزمون که خود نیازمند تمهید، برنامه ریزی، مدیریت و حتی اطلاع رسانی های لازم است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همچنین در این گزارش به موارد دیگری از پروتکل های جدید که به طور کامل رعایت نشده، اشاره شده است.
 
وی تأکید کرد: بر این اساس ضروری است رؤسای کمیسیون های بهداشت و آموزش و معاون نظارت مجلس شورای اسلامی ظرف ۴۸ ساعت در جلسه ای با حضور وزرای بهداشت و علوم مشکلات موجود را بررسی و برای نحوه رفع این مشکلات برنامه ریزی کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این است که برگزاری کنکور سراسری ضروری است اما این کنکور باید زمانی برگزار شود که از رفع اشکالات موجود اطمینان کامل حاصل شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها