زنی که 12 سال پیش نخستین انسانی در تاریخ جهان شد که صورت پیوندی دریافت می کند درگذشت تا ماجرای غم انگیز او بار دیگر به شدت سوژه رسانه ها شود.
کد خبر: ۱۲۷۲۶۸۱

به گزارش جام جم آنلاین ، کانلی کالپ در سن 57 سالگی درگذشت. او در سال 2008 به تیتر اصلی تمامی رسانه های جهان تبدیل شد چرا که نخستین انسان تاریخ بشریت بود که تحت عمل جراحی پیوند صورت قرار گرفت.

مرگ او روز جمعه اتفاق افتاد. او سپتامبر سال 2004 قربانی توطئه همسرش شد. شوهر او یعنی تام کالپ از فاصله هشت متری با اسلحه به صورت او شلیک کرد. کانی به طرز معجزه واری زنده ماند اما پس از آن زندگی دردناک و غم انگیزش آغاز شد چرا که در این حادثه صورت او از بین رفت.

چهار سال بعد کانی تحت عملی 22 ساعته قرار گرفت. هنگامی که شوهر کانی کالپ پنج سال پیش به او شلیک کرد، او صورتی پیدا کرد، بدون بینی، بدون کام و بدون پلک‌های پایینی اما بعد از عمل جراحی وضعیت بهتری پیدا کرد.

جراحان حدود 80 درصد از صورت کالپ را با استفاده از بافت صورت به دست آمده از یک زن مرده که مانند ماسکی بر روی صورت مجروح او قرار داده شد، ترمیم کردند.

 

تقریبا کل صورت او به جز پیشانی، پلک‌های بالایی، لب پایینی و چانه تعویض شد.  گروه 11 نفره از جراحان که این عمل را بر روی کالپ انجام دادند.

 

کالپ پیش از این عمل، صورتش فاقد تکیه‌گاه استخوانی بود و نمی‌توانست بدون لوله‌ای که درنایش قرار داده شده بود، غذا بخورد یا تنفس کند. اما اکنون به راحتی می‌تواند این اعمال را انجام دهد. اما صورتش پف کرده، آویزان و تشخیص صدای او گاهی مشکل است.

به هر حال این زن بعد از پشت سر گذاشتن سال هایی مملو از درد و ناراحتی که توام با انگیزه و شجاعتش بود روز جمعه درگذشت. هنوز مشخص نشده که آیا فوت او ارتباطی با عمل جراحی 12 سال پیش صورتش داشته یا خیر.

تام کالپ همسر کانی بعد از جنایتی که در حق همسر خود مرتکب شده بود فقط به هفت سال زندان محکوم شد.

 

مرگ زنی که نخستین صورت پیوندی جهان را داشت (عکس)

 

مرگ زنی که نخستین صورت پیوندی جهان را داشت (عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها