اعضای نهایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در نشست امروز هیأت رئیسه مجلس مشخص شدند.
کد خبر: ۱۲۷۱۷۳۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در جلسه امروز یکشنبه هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، علی آذری، محمدرضا احمدی، احسان ارکانی، سید سلمان ذاکر، ابراهیم رضایی، منصورعلی زارعی، منصور شکراللهی، مصطفی طاهری، سمیه محمودی، حسین میرزایی، سیدجلیل میرمحمدی میبدی، روح الله نجابت، الهام آزاد، مصطفی میرسلیم، نصرالله پژمان‌فر، علی خضریان، علیرضا زاکانی،حسن شجاعی، نظام‌الدین موسوی و سیدمحمود نبویان به عنوان اعضای کمیسیون اصل ۹۰ انتخاب شدند.
 
پیش از این نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد با رای نمایندگان مجلس به عنوان رییس کمیسیون اصل ۹۰ انتخاب شده بود. همچنین سیدمصطفی آقامیرسلیم نماینده مردم تهران در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در اعتراض به «کوتاهی» هیات رییسه مجلس در معرفی شایسته‌ترین نامزد برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ با انتشار متنی در فضای مجازی از نامزدی  این کمیسیون انصراف داده بود.
 
در اصل نود قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده‌است: هرکس شکایتی از چگونگی کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قضائیه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها