پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی دریافتند که کنترل سطح آهن خون می‌تواند راهی برای افزایش طول عمر باشد.
کد خبر: ۱۲۷۱۶۴۷
به گزارش جام جم انلاین و به نقل از ایسنا، پژوهشگران "دانشگاه ادینبرو" (University of Edinburgh)، راز جدیدی برای افزایش طول عمر انسان کشف کرده‌اند. آنها در بررسی جدید خود مطمئن شده‌اند که وجود سطح مناسبی از آهن در خون می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند.
 
پژوهشگران در این پروژه، داده‌های مربوط به طول عمر بیش از یک میلیون نفر را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که ارتباط مشخصی میان سطح آهن خون و طول عمر وجود دارد.
 
نکته دیگری که پژوهشگران در این بررسی به آن پی بردند، این بود که به نظر می‌رسد چندین ژن که در تنظیم سطح آهن خون نقش دارند، در افراد دارای طول عمر بالاتر دیده می‌شوند. پژوهشگران امیدوارند که بتوانند از این نتایج، در صنایع داروسازی کمک بگیرند.
 
"پاول تیمرز" (Paul Timmers)، از پژوهشگران این پروژه گفت: نتایج این پژوهش، ما را شگفت‌زده کردند زیرا این نتایج نشان می‌دهند که بالا بودن سطح آهن خون می‌تواند طول عمر سالم را کاهش دهد اما شاید کنترل سطح آهن خون، در پیشگیری از آسیب‌های مربوط به افزایش سن نقش داشته باشد.
 
وی افزود: یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که چرا مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز، به مشکلات مرتبط با افزایش سن مانند مشکل قلبی منجر می‌شود.
 
تیمرز تاکید کرد که نتایج این پژوهش هنوز در سطح نظری مطرح شده و برای اثبات آنها باید پژوهش‌های بیشتری صورت بگیرد.
 
در هر حال، این پژوهش می‌تواند به بررسی‌های آینده در مورد افزایش طول عمر کمک کند.
این پژوهش، در مجله "Nature Communications" به چاپ رسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها