مدیرکل پزشکی قانونی گلستان

سقوط از ارتفاع، علت مرگ سها رضانژاد

پس از ۴ روز جست‌وجوی امدادگران تلاش‌ها برای یافتن دختر گمشده بی‌نتیجه مانده‌است

معمای گم شدن «سها»

معمای ناپدید شدن دختری طبیعت‌گرد به نام سها که همراه یک تور راهی جنگل‌های منطقه جهان‌نمای گرگان شده بود، هنوز حل نشده و کسی از سرنوشت این دختر 27 ساله خبر ندارد.
کد خبر: ۱۲۷۱۳۰۵

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام جم، خبر ناپدید شدن ناگهانی دختر 27 ساله به نام سها دو روزی است که در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده و در حالی که روز گذشته در توییتر شایعه پیدا شدن سها منتشر شد، خانواده‌اش به آن واکنش نشان داده و گفتند هنوز هیچ خبری از سرنوشت سها در دست نیست.

سها که به گفته خانواده‌اش عاشق طبیعت است، بارها با تورهای طبیعت‌گردی به مناطق بکر و دست‌نخورده رفته بود.

خواهر سها روز گذشته در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: «سها تا به حال بیش از صد سفر آفرودی رفته بود که اغلب آنها را با یک تور که در اینستاگرام پیدا کرده بود می‌رفت. این تور از تورهای معروف و گران‌قیمت آفرود است و سها آن را انتخاب کرده بود که کیفیت سفرهایش بهتر باشد.آخرین سفرش هم به منطقه کردکوی جهان‌نما در نزدیکی گرگان بود. قرار بود دو نفر از دوستان صمیمی‌اش همراهش باشند، اما برای آنها کاری پیش آمد و سها که فقط طبیعت‌گردی برایش مهم بود و همسفر در اولویت بعدی ،گفت چون بارها با این تور سفر آفرودی رفته‌ام، این مسافرت را کنسل نمی‌کنم.»

عصر روز جمعه، راهنمای گردشگری توری که سها با آنها همسفر شده بود با برادر سها تماس گرفت و خبر گم‌شدن دختر جوان را به آنها داد: «ساعت حدود 5 بعدازظهر بود که از تور با برادرمان تماس گرفتند و گفتند سها گم شده است. برادر، پدر و برادرهایم سریع راهی آن منطقه شدند، اما وقتی به آنجا رسیدند همه مسافران تور که با یک اتوبوس راهی محل شده بودند به تهران برگشته بودند و تنها چهار نفر از تورلیدرها که با یک ماشین پاترول به آن منطقه رفته بودند در منطقه مانده بودند. ما انتظار داشتیم، تعدادی از مسافران آنجا بمانند و در مورد این که آخرین بار سها را چه زمانی دیدند توضیح دقیقی به ما بدهند. عده‌ای از آنها قبل از رسیدن خانواده‌ام به ماموران گفته بودند که سها برای رفتن به سرویس بهداشتی و مسواک‌زدن کمی از منطقه اتراق آنها دور شده بود، اما هیچ‌کس صدای جیغ و فریادی از سها نشنیده بود.»

خانواده سها احتمال آدم ربایی را قوی می‌دانند: «با تلاشی که هلال احمر با تجهیزات پیشرفته انجام داده و اثری از سها پیدا نشده، حالا فکر می‌کنیم سها گم نشده و کسی او را ربوده است. ما از مسوولان تور شکایت داریم، چون آنها مسؤول مراقبت از تمام اعضای تور بودند. باید به صورت شیفتی بیدار می‌ماندند و از مسافران مراقبت می‌کردند اما زمانی که سها از محل اتراق دور شده همه خواب بودند. از طرفی صحبت های ضد و نقیضی در مورد ساعت گم شدن سها زده شده که از نظر خانواده ما جای بررسی دارد. ساعت 11 صبح روز جمعه گم شدن سها به هلال احمر اطلاع داده شده و ساعت 5 بعدازظهر به خانواده اطلاع دادند. مسافران تا ساعت 4 بیدار بودند و بعد همه خوابیده‌اند.عده‌ای گفتند سها ساعت 8 صبح از گروه جدا شد و عده ای می‌گویند ساعت جدا شدنش دیرتر بوده است. چرا تا ساعت 11 کسی پیگیر گم شدن او نشد؟ و به هلال احمر زودتر اطلاع ندادند و چرا به خانواده ما دیر خبر دادند؟»

هلال احمر هنوز جست‌وجو می‌کند

تیم های جست‌وجوی هلال احمر عملیات خود را از صبح روز جمعه آغاز کردند و میرکریمی معاون امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: «عملیات امداد و نجات بی وقفه حتی در شب هم برای پیدا کردن ردی از خانم رضانژاد ادامه داشته است.در اطراف منطقه جنگلی جهان‌نما، پرتگاه‌های عمیقی وجود دارد که با استفاده از پهپاد و هلی شات و پاراموتور آن را گشته‌ایم. امدادگران از سگ‌های زنده‌یاب هم برای جست‌وجو استفاده کرده‌اند و عملیات تیم آفرود و تیم حرفه‌ای سنگ‌نوردی و کوهنوردی همچنان ادامه دارد. منطقه جهان‌نما منطقه گسترده‌ای است اما امدادگران تیم نجات حتی روستای حاجی آباد را هم که فاصله زیادی با جهان‌نما دارد جست‌وجو کرده‌اند اما ردی از دختر جوان به دست نیامده است.»

فرضیه آدم ربایی و قتل رد می‌شود

رئیس پلیس آگاهی گلستان که خودش برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شده، دیروز فرضیه قتل یا ربوده‌شدن «سها رضانژاد» دختر مفقود شده در ارتفاعات کردکوی را به طور اکید و قوی رد کرد.

سرهنگ مروتی افزود: دو فرضیه سقوط از ارتفاع یا گم‌شدن این بانوی جوان در جنگل مطرح است که برای پیدا کردن وی تمامی توان و امکانات به کار گرفته شده و عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد.

3 نفر احضار شدند

دادستان عمومی و انقلاب کردکوی هم در گفت وگو با جام‌جم از تشکیل پرونده ای در این رابطه خبر داد و گفت: سه نفر در این ماجرا احضار شده‌اند اما هنوز فردی بازداشت نشده است.

عزیززاده با بیان این که جست‌وجوی نیروهای هلال احمر و مردم برای یافتن این کوهنورد ادامه دارد،‌افزود: به علت کرونا به این گروه برای صعود در شهرستان مجوز داده نشده بود اما این گروه غیرقانونی و از مسیرهای فرعی به ارتفاعات جهان‌نما صعود کرده بودند.وی در خصوص رد فرضیه قتل و آدم‌ربایی توسط پلیس تاکید کرد: پرونده در مرحله تحقیقات است و تا زمانی که به نتیجه نرسد هیچ فرضیه‌ای رد نمی شود و تمام فرضیات را بررسی می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
۰
۲
چه ترسناک و مرموز
:(

نیازمندی ها