شورای عالی سازمان نظام پزشکی طی نامه‌ای با اشاره به ۱۲۰ شهید مدافع سلامت در کشور، از مردم خواست با رعایت موارد بهداشتی، مدافعان سلامت را در ارایه بهتر خدمات درمانی یاری کنند.
کد خبر: ۱۲۷۰۸۲۱
به گزارش جام جم انلاین به نقل از ایسنا، در بخشی از این نامه بااشاره به چالش‌ها و مشکلات کشور از جمله مسایل اقتصادی، اجتماعی، سوء مدیریت‌ها و غفلت‌های داخلی آمده است: فرزندان خدوم شما در حوزه سلامت همانند دوران جنگ تحمیلی و وقوع بلایای طبیعی هم اکنون نیز با وجود کم لطفی‌ها و حتی جسارت‌های بی‌سابقه و علیرغم عزادار بودن همکاران جانباخته و هموطنان عزیز خود در راه مقابله با کرونا و دلشکسته و مغموم از توهین‌ها، هتک حرمت‌ها و حتی ضرب و شتم کادر مراکز درمانی؛ با جانفشانی وایثارگری به صورت شبانه روزی به خدمت صادقانه مشغولند و تاکنون در این راه شاهد پَرپَر شدن حدود ۱۲۰ نفر از بهترین دوستان خود بوده‌اند. مرگ فجیع و اسفناک عزیزان‌مان در حادثه مرکز درمانی سینای اطهر نیز قلوب آنان را مالامال اندوه و غم نموده است.
 
در ادامه با اعلام اینکه حدود شش ماه از درگیری کادر بهداشت و درمان با بلای بزرگ کرونا می‌گذرد، آمده است: فعالیت طاقت فرسای شبانه روزی در مراکز بهداشتی و درمانی روح و جسم آنان را فرسوده کرده و بدتر از آن نگرانی و اضطراب در خصوص افزایش مجدد ابتلای هموطنان‌مان به این بیماری، آنان را خسته‌تر کرده است.
اعضای شورای عالی نظام پزشکی به عنوان نمایندگان جامعه بزرگ پزشکی ایران ضمن آرزوی صحت و سلامتی کامل برای یکایک  هموطنان بر رعایت موارد زیر تأکید کرده است:
 
۱- مشارکت و همکاری عموم مردم شرط اساسی کنترل همه‌گیری کروناست. استفاده همگان از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، عدم برگزاری اجتماعات (مراسم عزاداری، جشن و ...) و رعایت سایر توصیه‌های بهداشتی ضرورتی حیاتی و سرنوشت ساز برای پیشگیری از بیماری و مرگ عزیزان‌مان است.
 
۲- تنها و تنها راه برون رفت از شرایط وخیم فعلی؛ حفظ آرامش، تفاهم، همبستگی، آگاهی و افزایش اعتماد عمومی است که باید در گفتار و رفتار تمامی اقشار جامعه بالاخص دولتمردان تجلی یابد.
 
۳- علیرغم عدم انسجام و آینده‌نگری لازم در سیاستگذاری‌های مربوط، مجددا بر رعایت توصیه‌ها و نکات بهداشت فردی و اجتماعی به صورت کامل توسط مردم تاکید می‌کنیم، امری که می‌تواند از بروز یک فاجعه ملی به علت شیوع و مرگ و میر مضاعف بیماری کرونا جلوگیری کند.
 
۴- ملت عزیز ایران؛
پزشکان، پرستاران و سایر فرزندان شما در حوزه بهداشت و درمان با تمام توان تلاش می‌کنند تا به بهترین نحو خدمت نمایند، لیکن در کمال تعجب مشاهده می‌کنند که عده معدودی ناآگاه، با اسائه ادب، توهین و تهدید و اعمال خشونت زخم‌های بسیار عمیقی بر دل‌های آزرده آنان وارد می‌کنند. حداقل انتظار این است که با تأسی به فرهنگ کهن ایرانی و آموزه‌های دینی با تامین امنیت و رعایت حرمت سپیدپوشان فداکار عرصه سلامت و با فراهم آوردن فضایی آرام و انگیزه بخش، مدافعان سلامت را در ارائه بهتر خدمات و کمک بیشتر به همنوعان‌مان یاری نمایید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها