نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دیروز متوجه شدیم که آقای تاجگردون نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس نوشتند و در آنجا مفصل خواسته‌اند که رای گیری نشود، اما در آنجاخلاف واقع نوشته است که صلاحیت من در تمام مراجع چهارگانه و تمام مراحل تایید صلاحیت، تایید شده است.
کد خبر: ۱۲۷۰۰۹۹

تصویب و رد اعتبارنامه در مجلس نفی کار شورای نگهبان نیست/نامه‌ تاجگردون به هیئت رئیسه مبنی بر عدم رای گیری اعتبارنامه در صحن

به گزارش جام جم آنلاین مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری درباره اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، با بیان این که آنچه که باید در خصوص شورای نگهبان عنوان شود را در دو محور بیان می­کنم، گفت: محور اول وصیت حضرت امام(ره) و محور دوم روندی که در تایید هریک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقش دارد، است.

وی ادامه داد: حضرت امام جمع­بندی عمر و مبارزات خود را در اختیار آیندگان قرار داده­ اند. این وصیت عناوین مختلفی دارد و هرکدام از آن­ها درجه اهمیت خاص خود را دارد. «از همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این عصر و عصرهای آینده میخواهم که اگر خدای نخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد.» این درحالی است که خود امام شورای نگهبان را به دلایل بسیار متعالی تاکید داشتند که حضور داشته باشد.

شریعتی محور دوم را فرایندهای طی شده در روند نماینده شدن نمایندگان دانست و افزود: هرکدام از این فرایندها باید درجای خودش بررسی شود. بعد از ثبت نام نمایندگان، هیات­های اجرایی در جای خود صلاحیت­ها را بررسی می­کنند. بعد هیات­های نظارت شهرستان، بعد هیات نظارت استان، بعد هیات نظارت مرکزی و بعد شورای نگهبان صلاحیت فرد را تایید یا رد می­کند. مرحله بعدی تصویب اعتبارنامه در مجلس است. این مراحل مجزای از هم است و نه نفی کار شورای نگهبان و نه نفی کار مجلس است و هیچ تعرضی به کار شورای نگهبان نیست. مجلس نیز می­تواند مستقل از تمام ورودی­ها صلاحیت افراد را تایید یا رد کند.

مالک شریعتی در ادامه بیان کرد: مطلع شدیم که دیروز تاجگردون نامه­ای به هیئت رئیسه مجلس ارسال کرده و خواستار این شده است که رای­ گیری انجام نشود. وی در این نامه عنوان کرده است که صلاحیت من در تمام مراحل تایید شده است و چرا دوباره برای رد اعتبارنامه در حال رای گیری هستند؟ در حالی که اعتبارنامه ایشان در هیچ دوره ­ای در هیات نظارت شهرستان، استان و در هیات نظارت مرکزی در دوره اخیر تایید نشده است. نامه­ ای از مراجع چهارگانه وجود دارد که صلاحیت تاجگردون به شش دلیل تایید نشده است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا تاجگرون فیلمی را منتشر کرده است که در آن گفته من در هیچ دادگاهی پرونده و حکمی ندارم، گفت: باید بگویم که مجلس نیاز به حکم هیچ دادگاهی ندارد. مجلس به جهت موارد قانونی مستقلا امکان ورود دارد و می­تواند افراد را به دلایل اسناد متقن خود رد صلاحیت، استیضاح کند و یا به او رای اعتماد ندهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها