تاجگردون قرار است نمایندگی تمام مردم را بعد از تسهیل اعتبارنامه، به عهده بگیرد. مجلس با استفاده از ظرفیتهای خود در حال بررسی صلاحیت اعتبارنامه تاجگردون است.
کد خبر: ۱۲۷۰۰۹۶

ررسی اعتبارنامه تاجگردون نیاز به تهدید و توهین ندارد ما در حال عمل به تکلیف خود هستیم

به گزارش جام جم آنلاین اقبال شاکری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری درباره اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، با اشاره به اصل 93 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی بدون وجود شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد، اضافه کرد: مگر در مورد تصویب اعتبارنامه نمایندگان که در تصویب اعتبارنامه نمایندگان از جایگاه رفیعی برخوردار است. یعنی این موضوع به قدری مهم است که مجلس برای بررسی اعتبارنامه نمایندگان دارای اعتبار می­شود.

شاکری دلیل اهمیت این موضوع را کار در سطح ملی نمایندگان دانست و افزود: این فرد قرار است نمایندگی تمام مردم را بعد از تسهیل اعتبارنامه، به عهده بگیرد.

وی با تاکید بر این که مجلس از ظرفیتی که قانون اساسی در اختیارش قرار داده و با استناد به بیانات امام راحل (ره) بر مبنای قانون استفاده میکند تا کار فساد به جایی نرسد که قوه قضاییه مجبور به ورود شود، اظهار کرد: این موضوع نیاز به تهدید و توهین ندارد. ما در حال عمل به تکلیف خود هستیم. استفاده از ظرفیت­ها و اعتراض به اعتبارنامه ها اولین بار نیست که اتفاق می­افتد.

اقبال شاکری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازهم در زمان به کار مجلس یازدهم، گفت: رهبری ضمن اشاره به جمله امام خمینی(ره) که فرموده­اند: «مجلس در راس امور است» و این را عصاره فضیلت ملت دانسته­اند، فرمودند: ملت با قانون گذاری، مسیر حیات کشور را ریل گذاری می­کند. همه دستگاه­های حکومتی و مردمی و همه آحاد بدون استثنا، وظیفه دارند از این مسیر حرکت کنند. یکی از این ریل گذاری­ها مبارزه با فساد و رانت است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها