روز دوشنبه ۹ تیر ۹۹ مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی برای بازدید از جاده قزوین، الموت و تنکابن  و بررسی جاده های قسطین لار، بهرام آباد  و جاده قزوین کلاچای وآغاز طرح عملیات اقدام ملی مسکن ، به الموت و قزوین سفر كرد و به همراه نمايندگان قزوين در مجلس شوراي اسلامي و مسئولان استان از اين طرح بازديد و در جريان روند پيشرفت آن قرار گرفت .
کد خبر: ۱۲۷۰۰۵۶
خبر براي اهالي الموت شرقي و غربي و مردم استان مسرت بخش بود چرا كه برخورداري از شريان هاي ارتباطي يكي از مولفه هاي توسعه منطقه اي محسوب مي شود . نكته قابل تامل اين كه براي مردمان سخت كوش الموت دربين وزراي كابينه وزراي راه و بهداشت بسيار مهم هستند چرا كه در طول ساليان متمادي خطه الموت با وجود برخورداري از پتانسيل هاي تاريخي و فرهنگي بي نظير ، همواره از ضعف زيرساخت هاي ارتباطي و بهداشت و درمان در رنج بوده است .
 
 اين دو معضل ديرپا سبب شده است  تا فرزندان الموت كه سوداي خدمت به سرزمين مادري دارند در فرصت هاي پيش آمده با دعوت از وزراي راه و بهداشت در رفع اين مشكلات بكوشند . 
 
زماني مرحوم دكتر اسماعيلي كه منشا خدمات زيادي براي اهالي الموت بود اكبرتركان وزير وقت راه و ترابري را به الموت دعوت كرد و در سنوات بعد ساكنين  الموت شاهد سفر دكتر بهبهاني وزير راه دولت دكتر احمدي نژاد به الموت بودند و اكنون سفر مهندس اسلامي وزير راه و شهرسازي دولت دكتر روحاني.
 
به گذشته هم بنگريم دغدغه بزرگاني همچون نورالدين الموتي رفع مشكل ارتباطي الموت و برخوردار ساختن اين منطقه كوهستاني زيبا از جاده اي استاندارد براي سهولت رفت و آمد مردمان الموت به قزوين بوده است .

ضمن خداقوت به همه دلسوزان توسعه الموت بزرگ (شرقي و غربي)بویژه پیگیری های دوستان عزیز آقایان دکتر بی نیاز و دکتر سیاهکلی و سرکار خانم‌دکتر محمد بیگی امید است با همت جمعی نیروهای موثر استان شاهد آن باشیم که در آینده نزدیک مردمان الموت  
اولا از دغدغه همیشگی راه و جاده خلاص شوند و به زودی شاهد بهره برداری جاده قزوین -الموت -تنکابن و همینطور جاده قزوین -الموت-کلاچای باشند و هم دستگاههای مسئول از ترمیم و نگاهداری جاده های موجود قزوین -قسطین لار - رجایی دشت -معلم کلایه و جاده قزوین -بهرام آباد -رازمیان غافل نباشند .
ثانیا در حرکتی جدی و با پيگيري هاي نمايندگان محترم و مسئولان استان ، مردم الموت شاهد ارتقاء زيرساخت هاي بهداشت و درمان در الموت شرقي و غربي باشند تا اين خواسته هميشگي مردم زحمتكش الموت نيز هر چه سريع تر تحقق يابد و بدين ترتيب مردمان الموت از خدمات بيمارستاني نه با امكانات آنچناني ، كه بيمارستاني ولو ١٠تختخوابي با امكانات استاندارد در مراكز بخش الموت شرقي و غربي برخوردار شوند  و حتي شاهد ساخت درمانگاههاي نسبتا مجهز در برخي مناطق الموت باشند . 

يادمان باشد امروزه  كمك و تعجيل در برخورداري الموت از زيرساخت هاي ارتباطي  و درماني استاندارد ، هر چند جامه عمل پوشاندن به خواست  هميشگي و رفع دغدغه كهنه شده مردمان الموت محسوب مي شود اما مهم تر از آن گامي براي حفظ آبروي استان نيز خواهد بود ، چرا كه الموت در سال هاي اخير شاهد سفر گردشگراني از سراسر ايران وگهگاه گردشگران اروپايي به اين سرزمين كهن جهت بازديد از قلاع تاريخي آن ، درياچه اوان ، كناره هاي دل انگيز شاهرود و طبيعت بكر الموت بزرگ است . بنابر اين در چنين حال و هوايي زيبنده استان نيست كه گوشواره طلايي و سبز آن به علت عدم برخورداري از جاده مناسب و با آسفالتي سرد و پر حفره از يكسو و نداشتن حتي درمانگاهي مجهز از سوي ديگر اسباب شرمندگي و سرافكندگي نزد مهمانان داخلي و خارجي الموت باشد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها