سفیر سوئیس در ایران پاسخ داد

کی می‌توانیم ویزای توریستی شینگن بگیریم؟

سفیر سوئیس در ایران می‌گوید: ایرانی‌ها برای ویزای توریستی این کشور فعلا منتظر بمانند. گردشگران سوئیسی نیز برای سفر به ایران تا عادی شدن شرایط و برقرای پروازهای بیشتر صبر کنند.
کد خبر: ۱۲۶۸۵۷۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، محدودیت‌های سفر در حوزه شینگن به تدریج درحال کاهش است؛ هرچند زمان سفر اروپایی‌ها به مناطق دورتر هنوز مشخص نیست، اما کشورهای اتحادیه اروپا فعلا ترجیح می‌دهند رفت و آمد با کشورهای همسایه را از سر بگیرند و یا با کشورهایی که کرونا را کنترل کرده‌اند تجارت گردشگری را ادامه دهند. با توجه به احتیاطی که برخی کشورها برای از سرگیری روابط توریستی در پیش گرفته‌اند و متناسب با شرایط کرونا، مقررارت متفاوتی را برای ورود اتباع خارجی وضع کرده‌اند، هنوز پاسخ روشنی در ارتباط با زمان سفر گردشگران کشورهایی مثل ایران به حوزه شینگن وجود ندارد.
 
با آن‌که بیشتر سفارتخانه‌های اتحادیه اروپا در ایران اعلام کرده‌اند از ۱۵ ژوئن (۲۶ خردادماه) خدمات‌دهی ویزا را از سر می‌گیرند اما سفیر سوئیس در تهران از گردشگران ایرانی خواست فعلا منتظر بمانند.
 
در بیانیه‌ای که سفارت سوئیس در وب‌سایت خود قرار داده نیز اعلام شده که «در ۱۸ مارس ۲۰۲۰ (۲۸ اسفندماه ۱۳۹۸)، شورای فدرال سوئیس تصمیم گرفت ورود به مرزهای شینگن را به طور کلی و با درنظر گرفتن استثنائات ممنوع کند. سوئیس از دیگر کشورهای عضو شینگن پیروی می‌کند و تا پانزدهم ژوئن سال ۲۰۲۰ (۲۶ خردادماه) ویزای شینگن صادر نمی‌کند. ویزاهای ملی نیز فقط در موارد استثنایی صادر می‌شود، به عنوان مثال برای اعضای خانواده اتباع سوئیس که به ویزا نیاز دارند.»
 
مارکوس لایتنر ـ سفیر سوئیس در تهران ـ در گفت‌وگوی آنلاین با یکی از آژانس‌های گردشگری در ایران، با تایید این شرایط، می‌گوید: بخش ویزای سفارت سوئیس در ایران آماده به کار است و هیچ‌کدام از نیروهای آن تعدیل نشده‌اند، آن‌ها منتظر ابلاغیه رسمی دولت سوئیس هستند تا خدمات‌دهی ویزا را آغاز کنند، هرچند اکنون این استثناء وجود دارد تا به درخواست ویزای دانشجویان و یا آن دسته از ایرانی‌هایی که قصد دیدار اقوام خود را دارند، پاسخ داده شود. اما برای رسیدگی به درخواست ویزای توریستی فعلا باید منتظر بمانید.
 
او با اشاره به کنترل ویروس کرونا در سوئیس و کم شدن محدودیت‌های قرنطینه، می‌افزاید: خوشبختانه این ویروس در سوئیس کنترل شده و در روزهای گذشته تعداد مبتلایان شناور بین ۱۰ تا ۳۰ نفر بوده است، به همین دلیل دولت سوئیس تصمیم گرفت گردشگری را در این کشور دوباره برقرار کند. شعار سوئیس در دوران کرونا این بود که «امروز رویاپردازی کنید و فردا سفر بروید». حالا که کووید ۱۹ کنترل شده سوئیس می‌خواهد گردشگران را بپذیرد، البته در گام نخست مرزها به روی گردشگران کشورهای حوزه شینگن باز می‌شود و در ادامه و تدریجی گردشگران کشورهای دیگر اضافه می‌شوند. ما قوانین بهداشتی را در اماکن توریستی و قطارها رعایت می‌کنیم و مشتاقیم گردشگران دوباره به سوئیس برگردند.
 
سفیر سوئیس در تهران درباره زمان سفر گردشگران این کشور به ایران نیز اظهار می‌کند: یکی از عوامل اثرگذار در سفر گردشگران خارجی به ایران، کرونا است، شرایط باید امن شود تا ایران قادر به پذیرایی از گردشگران باشد. مساله دیگر برقراری پروازهای بین‌المللی است که الان تعداد آن‌ها محدود و با قمیت گزاف است. اگر شرایط عادی شود همچنان اشتیاق زیادی بین سوئیسی‌ها برای سفر به ایران وجود دارد. ما هم امیدواریم با عادی شدن شرایط، ایران دوباره پذیرای گردشگران باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها