مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: بخشی از آتش سوزی واگن های مسافری فرسوده از سوی معتادانی که در این واگن ها اقامت داشته اند، صورت می گرفته است.
کد خبر: ۱۲۶۸۵۴۲

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از مهر، سعید رسولی در ادامه نشست خبری امروز خود درباره تأمین مالی جدید در بخش حمل و نقل ریلی گفت: یکی از برنامه‌ها آوردن شرکت‌های حمل و نقل ریلی به بازار سرمایه است ضمن اینکه از ابزارهای نوین بازار سرمایه برای تأمین مالی پروژه‌های زیربنایی بخش ریلی با استناد به ماده ۶۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت قرار است بهره برداری کنیم.

وی درباره مرزهای ریلی که با کشورهای همسایه در حال بهره برداری است، اظهار داشت: مرز رازی با ترکیه باز شده و مرز آستارا نیز پیش از این بازگشایی شده بود همچنین مرزهای ریلی سرخس، اینچه برون و میرجاوه با ترکمنستان و پاکستان به زودی بازگشایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن درباره آتش سوزی‌ های اخیر واگن‌ های فرسوده موجود در شبکه ریلی گفت: واگن‌های فرسوده متعلق به شرکت‌های غیردولتی هستند که سال‌ها در محوطه‌های ایستگاهی شبکه ریلی پراکنده شده و متوقف مانده اند.

وی مجموع واگن‌های فرسوده رها شده را ۶۱۴ دستگاه عنوان و اظهار کرد: برخی از این آتش سوزی‌ها به علت وجود علف‌های خشک در کنار واگن‌ها و گرمای هوا بوده و برخی دیگر به دلیل حضور معتادان در داخل واگن‌ها دچار آتش سوزی شده اند.

به گفته رسولی، ۱۸۶ دستگاه واگن فرسوده قابل بازسازی هستند که اخیراً طی جلسه‌ای با شرکت‌های واگن سازی قرار شد این ۱۸۶ واگن فرسوده اورهال و بازسازی کامل شده و به عنوان واگن نو وارد شبکه ریلی شوند سایر واگن‌های فرسوده اسقاط و به عنوان تأمین کننده قطعات واگن‌های قابل بازسازی استفاده خواهند شد.

معاون وزیر راه با تاکید بر اینکه آتش سوزی‌ها عمدی نبوده، گفت: برای اولین بار وجود حدود ۷۰۰ واگن فرسوده در شبکه ریلی را به طور کامل حل کرده ایم و تقریباً همه واگن‌های فرسوده در حال انتقال به سه شرکت واگن سازی داخلی برای اورهال هستند.

مدیرعامل راه آهن درباره سوانح ریلی گفت: تعداد سوانح ریلی دو ماهه نخست امسال نسبت به دو ماهه سال گذشته و همچنین سال قبل از آن کاهشی بوده است.

وی ادامه داد: کمیسیون عالی سوانح از شرکت راه آهن منفک شده و زیرمجموعه این شرکت نیست این کمیسیون تحت نظر مستقیم وزیر راه و شهرسازی فعالیت می‌کند. اعضای این کمیسیون پس از وقوع هر سانحه بلافاصله در محل حاضر و گزارش مورد نظر را تهیه می‌کنند.

رسولی افزود: برای برخورد با مقصران سوانح ریلی قانون خاص داریم و بر اساس سهم هر فرد، با مقصران برخورد می‌شود. همچنین بر اساس آئین نامه موجود افراد ذیربط در سوانح ریلی بلافاصله برکنار و تعلیق می‌شوند.

وی با تأکید بر ردیابی و دستگیری سارقان شبکه ریلی از سوی پلیس راه آهن، اظهار داشت: «ریل دزدان» بلافاصله تحویل دستگاه قضائی خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها