همایون دارابی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

عرضه های بازار احساسی است / روند کاهشی بورس بیش تر از یک اصلاح است

عضو انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای با بیان این که عدم آموزش کافی به سهامداران سهام عدالت باعث فشار به بازار می شود، گفت: رقم مورد انتظار خانوارها محقق نمی شود و طرح کلی زیر سوال می رود.
کد خبر: ۱۲۶۷۵۵۳

همایون دارابی، عضو انجمن توسعه سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین در مورد کاهش شاخص بورس در روزهای اخیر بیان کرد: وقتی مدت زمان اصلاح از چند روز عبور می­کند و میزان افت شاخص به ارقام قابل ملاحظه­ای مانند روز چهارشنبه که به حدود 1.5 درصد یا امروز که شاخص به 3 درصد منفی می­رسد، بازار شروع به یک دوره اصلاح روند می­کند. این کاهش قیمت­ها به دلیل این که شاخص از یک میلیون و هفتاد و هشت هزار واحد حدود 14 درصد کاهش پیدا کرده است، در حال حاضر شبیه به مفهوم ریزش است. این روند بیش از یک اصلاح است و روند افزایشی جای خود را به یک روند کاهشی داده است.
 
دارابی مهم ترین نگرانی پیش روی بازار را سهام عدالت دانست و افزود: در واقع شاهد عرضه ­های احساسی در بازار هستیم و این نگرانی باید رفع شود. سهام عدالت مساله بسیار مهمی است و هر دو سمت قضیه، یعنی دارندگان سهام عدالت و بازار، محق هستند.
 
وی همچنین با اشاره به این که در طول پانزده سال گذشته، آموزش­های کافی به سهامداران سهام عدالت داده نشده است، اضافه کرد: در حال حاضر این سهامداران به آن به صورت یک فرصت فروش نگاه می­کنند. همین قضیه با توجه به فشاری که بازار وارد می­کند، این خطر را ایجاد می­کند که مزیت­های این طرح با چالش مواجه شده و طرح کلی زیر سوال برود. چون قطعا با کاهش قیمت­ها رقم مورد انتظار خانوارها محقق نمی­شود و فشارد وارده به بازار باعث نارضایتی دارندگان این سهام می­شود.
 
این کارشناس با تاکید بر این که دولت باید برنامه­ های منسجمی از نظر ابزارسازی، تبلیغات و ارائه پیشنهادهای جذاب به مشتریان صورت دهد تا آنها بتوانند در این شرایط بازار تصمیمات معقول­تری بگیرند، عنوان کرد: لازم است دولت تمهیداتی را برای مقابله با فروش های بی ­ضابطه در نظر بگیرد. شاید حتی لازم باشد بودجه ­ی موقت برای خرید سهام فراهم کند تا مانع به وجود آمدن شرایط سختی برای بورس بشود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها