جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: به هیچ عنوان نمی‌شود فتنه غرق شدن اتباع افغانستانی را به مرزبانان ناجا نسبت داد و این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.
کد خبر: ۱۲۶۶۹۴۲

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سردار قاسم رضایی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی استان یزد خاص و مسیر تردد شمال و مناطق غرب به جنوب و شرق کشور است خاطرنشان کرد: بخشی از مناطق این استان کویری است که در گذشته جولانگاه قاچاقچیان مواد مخدر بوده اما نیروی انتظامی با ایجاد ساز و کارهای مناسب در دو دهه اخیر اقدامات بسیار موثری را انجام داده است.

وی ضمن اشاره به مجاهدت های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شرق کشور اضافه کرد: با فعال شدن قرارگاه های عملیاتی ناجا در کویر، دیگر شاهد اقدامات خاصی از سوی اشرار در این منطقه نبوده ایم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ضمن اشاره به فعال شدن پایگاه های «پهپادی» در استان سمنان گفت: مرکز پهپادی در آن استان، مسئولیت رصد کویر را بر عهده دارد و ساز و کار پلیس در منطقه کویر، تقویت اشراف اطلاعاتی و رده های عملیاتی پلیس است.

سردار رضایی تصریح کرد: اقدامات موثری که ایران اسلامی در بحث مبارزه با مواد مخدر در این چند سال انجام داده در جهان بی سابقه بوده و به همین جهت است که رئیس مبارزه با جرم جهانی سازمان ملل در سال 85 از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در دنیا یاد کرد.

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی در خصوص ماجرای غرق شدن اتباع افغانستانی در نقطه صفر مرزی گفت: جمهوری اسلامی یکی از مقتدرترین کشورهای منطقه و پرچمدار مقابله با استکبار جهانی است و تمام معادلات و منافع نامشروع استکبار جهانی به ویژه دولت و ارتش تروریستی آمریکا را به هم زده است.

سردار رضایی با بیان اینکه استکبار جهانی هر روز به دنبال ایجاد توطئه و فتنه جدیدی برای ایران است ادامه داد: یکی از فتنه هایی که آنها درست کرده و به مردم شریف و مسلمان افغانستان القاء کرده اند این موضوع بوده است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: زمانی که موضوع غرق شدن تعدادی از اتباع مطرح شد بلافاصله با فرمانده مرزبانی تایباد تماس گرفتم و با بررسی های به عمل آمده، مشخص شد چنین موضوعی وجود نداشته و اصلا چنین روحیه ای در مرزبان های ایران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی 40 سال است که میزبان بیش از 3 میلیون نفر از مردم شریف و مسلمان افعانستان است خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان این موضوع قابل باور نیست و نمی شود این فتنه را به مرزبانان ناجا نسبت داد و این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

رضایی گفت: دولت و ملت مسلمان افغانستان که 40 سال درگیر فشار جنگ های داخلی است و تنها حامی آنها ایران است باورشان نیست که این موضوع مربوط به مرزبانان جمهوری اسلامی باشد و قطعا به زودی این فتنه به دست ملت افغانستان برملا خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه هماهنگی و همکاری بسیار خوبی بین مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان وجود داشته است تصریح کرد: در 6 سال گذشته حداقل 5 نشست با مسئولان این کشور در سطح ملی و 3 نشست در شهرهای مرزی و همچنین تهران و کابل داشته ایم.

وی ادامه داد: وقتی که چنین همکاری و تعاملات نزدیک و بسیار خوبی در بین 2 کشور وجود دارد مطرح کردن این فتنه توسط رسانه های معاند و بیگانه، تعجب آور بود و مردم افغانستان این کارهای غیراخلاقی رسانه های معاند را جواب خواهند داد.

سردار رضایی در پایان خاطرنشان کرد: ما امروز با 15 کشور همسایه از جمله افغانستان ارتباط بسیار تنگاتنگ داریم و منافع و امنیت افغانستان و آرامش مردم این کشور، آرامش و امنیت ما است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها