در این مقاله قصد داریم تا به طور خلاصه و کاربردی بگوییم که چطور باید اقدام به ثبت و چاپ آگهی شرکت خود در روزنامه رسمی کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۶۶۷۱۲

طبق قانون تجارت و نظام‌نامه ثبت شرکت‌ها، صاحبان شرکت‌های تجاری و موسسات غیرتجاری باید ثبت شرکت یا موسسه‌ خود و یا ثبت هرگونه تغییرات در آن را در روزنامه رسمی به چاپ برسانند.

رپورتاژ ثبت آگهی شرکت در روزنامه رسمی [تنها در ۴ گام]

پس اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و اقدام به ثبت شرکت کرده‌اید و یا قصد دارید که شرکت و یا حتی یک موسسه‌ غیرتجاری را به ثبت برسانید، حتما باید از مراحل لازم برای ثبت آگهی شرکت در روزنامه رسمی آگاه باشید.

مطمئن باشید که بارها به استفاده از دستورالعمل این مقاله نیاز پیدا خواهید کرد.

درج آگهی شرکت در روزنامه رسمی

برای چاپ آگهی ثبت یا تغییرات یک شرکت در روزنامه رسمی دو راه استاندارد را پیشنهاد می‌دهیم: «راه آسان» و «راه سخت»!

آسان‌ترین راه چاپ آگهی ثبت و تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

گام اول: به سامانه «ثبت آگهی شرکت در روزنامه رسمی» ِ آسان‌ثبت مراجعه کنید.

گام دوم: شناسه‌ی ملی شرکت و شماره موبایل خودتان را وارد کنید.

گام سوم: تمامی آگهی‌های ثبتی شرکتتان را که در روزنامه رسمی چاپ نشده‌اند، بدون نیاز به داشتن کد مکانیزه آنها، مشاهده نمایید.

گام چهارم: همه‌ی آگهی‌ها روزنامه رسمی خود را با زدن یک دکمه و به طور یکجا پرداخت کنید.
روش سخت برای درج آگهی شرکتها در روزنامه رسمی

به وبسایت ir مراجعه کنید.
به عنوان کاربر جدید ثبت نام کنید.
شماره تلفن همراه خود را جهت دریافت پیامکی کد تایید وارد کنید.
آدرس و کد پستی خود را وارد کنید.
به «صفحه شخصی من» در سایت روزنامه رسمی بروید و بر روی هزینه آگهی کلیک کنید.
شماره مکانیزه ۱۸ رقمی شرکت خود را وارد کنید.
هزینه آگهی‌های روزنامه رسمی شرکت خود را با استفاده از درگاه بانکی پرداخت کنید.
پس از پرداخت هزینه آگهی روزنامه رسمی، یک کد پیگیری به شماره‌ی شما ارسال می‌شود. با استفاده از این کد می‌توانید مراحل چاپ آگهی روزنامه رسمی خود را پیگیری کنید. توجه داشته باشید که این کد را تا زمانی که آگهی شما چاپ شود در جایی ثبت کنید.

به وضوح مشخص است که کدام روش ساده‌ترین و سریع‌تر است. به خصوص برای مدیران شرکت‌هایی که به کرات نیاز به چاپ آگهی تغییرات شرکت خود در روزنامه رسمی دارند روش اول می‌تواند کمک کند تا در وقت و انرژی خود و یا کارمندانشان صرفه‌جویی کنند.
پیگیری آگهی ثبت و تغییرات شرکت در روزنامه رسمی

این داستان به همینجا ختم نمی‌شود. پس از ارسال درخواست چاپ آگهی، شما نیاز دارید که از چاپ موفق آن در روزنامه رسمی اطمینان حاصل کنید. اگر از روش اول استفاده کرده‌اید که نیاز نیست نگران چاپ آگهی خود باشید. «سامانه‌ روزنامه رسمی آسان‌ ثبت» مسئولیت صفر تا صد چاپ آگهی‌های شما را بر عهده می‌گیرد و تنها در پایان این پروسه شما را از آن آگاه می‌سازد.

ولی اگر از روش دوم (روش سخت) استفاده کرده‌اید باید همه‌ی مراحل چاپ آگهی را دنبال کنید تا از درج موفق آگهی شرکت خود در روزنامه رسمی اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که اگر مراحل ثبت آگهی در هر مرحله دچار مشکل شود، نهاد روزنامه رسمی و وبسایت آن هیچگونه مسئولیتی را بابت این مشکل بر عهده نمی‌گیرند و همه‌ی مسئولیت‌ها و تبعات ناشی از عدم درج آگهی ثبت و یا تغییرات شرکتتان بر عهده‌ی شما خواهد بود!

اما اگر قصد داشتید از روش دوم استفاده کنید توجه داشته باشید که از تکمیل مراحل زیر اطمینان پیدا کنید:

وضعیت اول: دریافت شده از ثبت

این وضعیت به این معنی است که آگهی شما از ثبت به طور موفق دریافت شده، ولی پرداخت هزینه آگهی روزنامه رسمی شرکت شما شکست خورده و به همین دلیل نمی‌توانید به مرحله‌ی بعد بروید.

وضعیت دوم: آماده ارسال به چاپ

این وضعیت یعنی اینکه هزینه آگهی ثبت یا تغییرات آگهی شرکت شما در روزنامه رسمی با موفقیت پرداخت شده است.

وضعیت سوم: در حال انتشار؛ امضا نشده

این وضعیت یعنی اینکه آگهی روزنامه رسمی شما با موفقیت در صف انتشار قرار گرفته ولی همچنان دارای امضای رسمی نشده است (رسمیت نیافته).

وضعیت چهارم: انتشار یافته؛ امضا نشده

نشان می‌دهد که آگهی شرکت شما در سایت روزنامه رسمی منتشر شده ولی همچنان همانند وضعیت قبل دارای امضا نشده و رسمیت نیافته است.

وضعیت پنجم: انتشار یافته؛ امضا شده

در این حالت یعنی آگهی ثبت یا تغییرات شرکت شما به طور کامل در روزنامه رسمی به چاپ رسیده و امضا شده است و به طور کامل رسمیت دارد.

سخت کار نکنید؛ هوشمندانه کار کنید!

شاید به نظر برسد که این جمله هیچ ربطی به این مقاله‌ی آموزشی نداشته باشد، ولی در نظر بگیرید که در کسب‌وکارهای امروزی، توجه به جزئیات بسیار مهم است.

اگر یک مدیر و یا یک کارمند بخواهد زمان و انرژی چشمگیری را صرف کاغذبازی و سامانه‌بازی (نسخه‌ی امروزی کاغدبازی در امور اداری و دولتی!) کند از اصل کار خود باز می‌ماند. به همین خاطر هم تیم «آسان‌ثبت» سامانه‌های هوشمندی را برای شرکت‌ّها و موسسات و با استفاده از الگوهای مدرن کسب‌وکار راه‌اندازی کرده است.

پیشنهاد می‌دهم سری به وبسایت AsanSabt.com بزنید و با این سامانه‌های هوشمند آشنا شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها