پیش بینی می‌شود ورزشگاه جدید «سانتیاگو برنابئو» یک شاهکار معماری و یکی از شگفت‌انگیزترین ورزشگاه‌های جهان باشد اما نکته رمزآمیز در مورد آن به نمای بیرونی یا سقف کروکی آن مربوط نمی‌شود بلکه...
کد خبر: ۱۲۶۶۶۴۰

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، کمربند خارجی و سقف جمع شدنی برنابئو احتمالا مشهودترین وجه تمایز این ورزشگاه با سایرین خواهد بود اما رازآلودترین بخش برنابئوی در دست تاسیس را باید در زمین چمن آن جستجو کرد.

«برنابئوی» جدید با رازی زیرزمینی! (+عکس)

پروژه‌ای که هم اکنون در دست ساخت است، نصب یک زمین چمن جمع شدنی با قابلیت تبدیل شدن به یک ورزشگاه چندمنظوره است؛ زمینی که می‌توان از آن برای رویدادهای دیگر به ویژه برگزاری کنسرت استفاده کرد.

برای رسیدن به این طرح بلندمدت، نیاز است تا زمینی در این ورزشگاه تعبیه شود که ظرف چند دقیقه قابل خارج شدن باشد.

از آنجا که کار طراحی ورزشگاه جدید رئال مادرید تمام شده است، پروژه‌های دیگری برای پیاده کردن این ایده مورد بررسی قرار گرفت. خارج کردن تمام چمن از ورزشگاه مشابه کاری که در ورزشگاه فلتینس آرنا شالکه انجام می‌شود، امکان‌پذیر نیست زیرا برنابئو در مرکز پایتخت اسپانیا واقع شده و هیچ جایی برای انتقال سریع چمن وجود ندارد.

بنابراین گزینه‌ای که انتخاب شد خارج کردن چمن از طریق قطعاتی قابل حرکت روی ریل و انتقال آن به محلی در داخل ورزشگاه بود.

این ساخت و ساز پیچیده و بلندپروازانه با توجه به اینکه رئالی ادامه فصل را در صورت پیگیری در ورزشگاه آلفردو دی استفانو برگزار می‌کنند، قابل پیگیری و اجرا است.

برای نگه داری از زمین چمنی که به هفت یا هشت قطعه تبدیل می‌شود، از یک غار گلخانه‌ای تعبیه شده در زیر ورزشگاه استفاده خواهد شد و قطعات یکی پس از دیگری روی هم سوار می‌شوند تا در بهترین شرایط آب و هوایی در این گلخانه نگهداری شوند.

بزرگ‌ترین مشکلی که بسیاری از باشگاه‌ها برای در اختیار قرار دادن ورزشگاه‌های خود به منظور برگزاری کنسرت با آن روبرو هستند، آثار اجتناب ناپذیر برگزاری کنسرت روی چمن است؛ در واقع چمن قادر به مقاومت برابر سیل جمعیت نبوده و از این رو چنین رویدادهای معمولا در پایان فصول انجام می‌شود.

اما با این فرمول، رئالی‌ها می‌توانند در جریان فصل نیز چنین رویدادهایی را بدون وارد شدن آسیب به چمن، برگزار کنند.

ورزشگاه تازه تاسیس باشگاه تاتنهام از روش چمن تیکه تیکه شده و جابجایی روی ریل استفاده می‌کند اما انتقال چمن به خارج از ورزشگاه حدود ۱۲ ساعت طول می‌کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها