شیوع ویروس کرونا در آمریکا، وضعیت زندان‌های این کشور را با چالش آلوده شدن هزاران زندانی رو به رو کرده است.
کد خبر: ۱۲۶۵۰۲۴

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، بحران کرونا در آمریکا باعث شده تا زندان‌های این کشور که از پرجمعیت‌ترین زندان‌ها در جهان به شمار می‌آیند با چالش شیوع سریع این بیماری در میان زندانیان و حتی کارمندان، روبرو شوند.

به گزارش رویترز، در ۴ زندان ایالتی آمریکا بیش از ۳ هزار زندانی به ویروس کرونا مبتلا شدند به طوری که کابوس کرونا برای مقام‌های فدرال بیش از پیش ترسناک‌ شده است.

زمانی که نخستین مورد ابتلا در زندان «اوهایو»، گزارش شد مدیر این زندان، شیوع کرونا را مانند جنگ با ارواح توصیف کرد.

بنابر گزارش‎ها، در زندان «ماریون» در اوهایو که در آن ۲۵۰۰ زندانی نگهداری می‌شوند، پس از انجام آزمایش‌هایی مشخص شد، ۲ هزار و ۲۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و نزدیک به ۹۵ درصد هیچ نوع علائمی نداشتند.

در ۴ زندان در ایالت‎های «آرکانزاس»، «کارولینای شمالی»، «اوهایو» و «ویرجینیا» که ۳ هزار و ۲۷۷ زندانی تست کرونا آنها مثبت اعلام شد، ۹۶ درصد از آنها هیچ گونه علایم افراد مبتلا را نداشتند.

آمارها نشان می‌دهند افرادی که علائمی از ابتلا به ویروس کرونا ندارند، ممکن است ناقل بیماری باشند، اما از لحاظ جسمی بیمار نیستند.

به گفته کارشناسان، احتمال می‌رود شمار مبتلایان در زندان‌ های آمریکا به دلیل کمبود کیت‌های تست و نظارت بسیار بیشتر از آمار اعلام شده باشد.

آمریکا در مقایسه با سایر کشور‌های دیگر در جهان بیشترین تعداد زندانی را دارد.

آمار‌های رسمی تا سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهند که حدود ۲.۳ میلیون نفر در زندان ‎های آمریکا قرار داشتند.

همچنین شیوع گسترده کرونا در برخی از زندان‌ های ایالتی به ویژه در ۲ زندان «اوهایو»، که بیش از ۸۰ درصد از زندانیان مبتلا شدند، زنگ هشدار را برای سایر زندان‌ های ایالتی از جمله «میشیگان»، «تنسی» و «کالیفرنیا» به صد درآورده و باعث شد تا مقام‌های اجرایی، اقدام به آزمایش تمامی زندانیان کنند.

در زندان ایالت «تنسی»، بسیاری از زندانیانی که به ویروس «کرونا » مبتلا شده بودند، هیچ نوع علائمی از ابتلا بروز نداند.

همچنین در زندان «میشیگان»، نیز بر اساس آمار‌ها، تست کرونای ۶۲۰ زندانی مثبت اعلام شد.

آمار‌ها نشان می‌دهند در ۲۸ زندان «اوهایو»، که جمعیت آنها به ۴۹ هزار نفر می‌رسد، ۳ هزار و ۸۳۷ زندانی به ویروس کرونا مبتلا شدند.

شمار قربانیان ویروس «کرونا» در آمریکا به بیش از ۵۴ هزار نفر و تعداد مبتلایان از مرز ۹۶۰ هزار نفر عبور کرد.

دانشگاه «جانز هاپکینز»، می‎گوید با جان باختن ۲ هزار و ۴۹۴ نفر در آمریکا بر اثر کرونا طی مدت ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان به ۵۴ هزار و ۲۵۶ نفر افزایش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها