تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ ۱۸ مهرماه سال ۱۳۸۳ در دیداری دوستانه مقابل تیم قدرتمند و پرستاره آلمان، علی‌رغم یک نمایش جذاب برابر دیدگان ۱۰۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی با ۲ گل شکست خورد.
کد خبر: ۱۲۶۴۷۷۰

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، تنها چهار روز قبل از دیدار فوق‌العاده حساس با قطر در دوحه و در چارچوب مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶، ورزشگاه آزادی تهران میزبان یک دیدار دوستانه جذاب بود. یکی از بزرگترین بازی‌های تدارکاتی تیم ملی مقابل میزبان جام جهانی پیش رو.

شاگردان یورگن کلینزمن از دیدن بیش از ۱۰۰ هزار نفر هیجان‌زده بودند. جمعیتی بی‌نظیر که در کمال احترام نسبت به رقیب بزرگ، برای تماشای درخشش ستاره‌های تیم ملی خود آمده بودند.

در ترکیب آلمان بازیکنان بزرگی چون ینس لمان، برند اشنایدر، پرمرته‌ساکر، رابرت هوث، میشائیل بالاک، فیلیپ لام، میروسلاو کلوزه و ... حضور داشتند.

در سوی مقابل ایران با ترکیب ابراهیم میرزاپور، جلال کاملی مفرد، یحیی گل‌محمدی، حسین کعبی، محمد نصرتی، جواد نکونام، مهدی مهدوی‌کیا، علیرضا واحدی نیکبخت، علی کریمی، وحید هاشمیان و رحمان رضایی به میدان آمده بود.

آلمان در دقیقه پنج توسط فابین ارنست به گل رسید. هافبک آلمان‌ها با یک شوت از پشت محوطه جریمه توپ را به گل تبدیل کرد. میرزاپور دید خوبی نداشت و نتوانست توپی که به زاویه موافقش آمده بود را مهار کند. بعد از این گل شاگردان برانکو پیشروی کردند.

علی کریمی ۲ بار مدافعان بایرن را محو کرد اما در نهایت ضربه‌های نیکبخت و همچنین خودش به گل تبدیل نشد.

مهدی مهدوی کیا نیز فیلیپ لام را دو سه بار از پیش رو برداشت اما بازهم به گل نرسیدیم. شوت سهمگین جواد نکونام با واکنش خوب لمن به کرنر رفت.

لمن شب درخشانی را پشت سر می‌گذاشت. در سوی مقابل مشکی‌پوشان نیز چند موقعیت توسط اشنایدر و دایسلر خلق کردند که راهی به چارچوب نداشت.

در نیمه دوم باز هم آلمان بود که به گل رسید. ارسال گورلیتز از سمت راست با ضربه سر برداریچ همراه شد. این بازیکن گل اول ملی خود را زد.

او در ۴۵ دقیقه اول هم یک فرصت داشت که میرزاپور آن را مهار کرد. در ادامه بازهم ملی‌پوشان جلو آمدند ولی فشار حملات مانند نیمه اول نبود.

عزیزی، برهانی، بداوی و علوی به میدان آمدند اما تغییری ایجاد نکردند و ایران علی‌رغم ارائه یک بازی تماشاگر پسندانه مقابل آلمان مانند جام جهانی ۱۹۹۸ با ۲ گل شکست خورد.

در ادامه مردان برانکو موفق شدند قطر را با نتیجه سه بر ۲ شکست دهند و به دور بعدی راه پیدا کنند و در نهایت جهانی شوند.

آلمان نیز با کلینزمن که یواخیم لو را هم به عنوان دستیار در کنار خود داشت، به مقام سومی جام جهانی ۲۰۰۶ رسید.

نمایش به یاد ماندنی ستاره‌های تیم ملی ایران مقابل میزبان جام جهانی ۲۰۰۶ (+عکس)

نمایش به یاد ماندنی ستاره‌های تیم ملی ایران مقابل میزبان جام جهانی ۲۰۰۶ (+عکس)

نمایش به یاد ماندنی ستاره‌های تیم ملی ایران مقابل میزبان جام جهانی ۲۰۰۶ (+عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها