شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و اصلا دنیا ناهنجاری هایی را در سطح اجتماع رقم زد که از این دست ناهنجاری ها می توان به مسائلی همچون احتکار و گرانی برخی از اقلام بهداشتی اشاره کرد اما این تمام ماجرا نیست.
کد خبر: ۱۲۶۴۴۷۰

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که تخلفاتی همچون احتکار و گرانی همچنان ادامه دارد اینبار شواهدی از یک تخلف  احتمالی دیگر ارائه می شود که به شدت نگران کننده به نظر می رسد.

اکنون هر شهروندی می داند که اگر مبتلا به کرونا شود درمان او از سوی دولت رایگان خواهد بود اما برخی از مراکز درمانی که به سودجویی بیشتر فکر می کنند برای فرار از درمان رایگان دست به یک اقدام باورنکردنی می زنند که اگر محرز شود باید مورد پیگیری قرار بگیرد. ماجرا از این قرار است که در برخی از مراکز درمانی برای فرار از درمان رایگان عنوان بیماری فرد را در گواهی چیز دیگری ذکر می کنند.

جام جم آنلاین بدون قضاوت و با هدف پاسخگویی مسئولان ، یکی از نمونه هایی که جواد موگویی مستندساز و کارگردان ایرانی در اینستاگرام خود نوشته را بازنشر می کند:

یادداشت‌های روزهای کرونایی-۳۷ روز ۹۹/۱/۲۹

نمی‌دانم چه بنویسم!

از خجالت و شرم!

چند روز پیش خانمی برایم پیامی نوشت:

«من عترت صندوقچی هستم. مادر ۷۰ساله‌ام(فاطمه دلنواز) در ۴فروردین‌ماه در اثر کرونا در بیمارستان ... بستری شد. روز ۲۳فروردین پس از بهبودی مرخص شد. حسابداری که رفتیم دیدم برگه تسویه حساب گذاشتم جلویمان با مبلغ ۱۷میلیون و ۸۴۷ هزار تومان!

پسرم گفت مگر هزینه درمان بیماران کرونایی‌ها رایگان نیست؟! برگه ترخیصی را نشانم داد. در برگه علت بستری را نوشته بودند نارسایی هیپوفیز!

هرچه اعتراض کردیم که بیمار ما کرونایی بوده راه بجایی نبرد و مبلغ را پرداخت کردیم.»

تمام مدارک پزشکی خانم دلنواز را برای چند پزشک فرستادم. همگی تایید کردند که علت بستری بیمار، ابتلا به کرونا بوده و تمامی خدمات پزشکی نیز مربوط به درمان بیماری کرونا بوده.

داروهای هیدروکسی کلروکین، آزیترومایسین، ریباویرین و لینزولید که داروهای درمانی کرونا هست، به بیمار داده شده. عکس سی‌تی‌اسکن نیز از ریه گرفته شده.

همه مدارک دال بر درمان بیمار کرونایی هست اما موقع ترخیص برای فرار از درمان رایگان، نام بیماری از کرونا به «نارسایی هیپوفیز» را تغییر می‌دهند تا از درمان تقریبا رایگانِ فرار و هزینه میلیونی از بیمار بگیرند!

خانم می‌گفت چند نفر دیگر مثل ما را نیز همین‌گونه مجبور به پرداخت مبالغ میلیونی کردند.

نمی‌دانم چه بنویسم!

از شدت خجالت و شرم!

ده‌ها پزشک و پرستار و کادر پزشکی جان برکف نشستند بر بالین بیماران. با صورت‌هایی زخمی بجا مانده از ماسک و شیلد، آن وقت بیمارستانی دولتی چوب حراج میزند بر آبروی این جان‌برکفان! و با یدک کشیدن نام شهدا ... این‌چنین می‌کند.

نمی‌دانم نهادهای عریض و طویل نظارتی چه می‌کنند؟!

اما مگر دولت اعلام نکرد ۹۰درصد هزینه‌های بیماران رایگان است؟!

بازرسی حراست وزارت بهداشت، حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سازمان بازرسی کل کشور باید سریعا جلوی این کار را بگیرند.

بخشی از مدارک پزشکی خانم را می‌بینید. سایر مدارک نیز در اختیار بنده است.

وزارت بهداشت و انتظار پاسخ به این شایعه

این مستندساز نوشته است که مدارک مربوط به این پرونده را در اختیار دارد و در صورتی که لازم باشد در اختیار مراجع ذیصلاح قرار می دهد.

تا این لحظه وزارت بهداشت به این شایعه پاسخی نداده است و خبرنگار جام جم آنلاین در تلاش است پاسخ مسئولان به این ادعا را اخذ کند.

 

 

کاسبی کلاهبردارانه از کرونای مردم / ترفند باورنکردنی برای فرار از درمان رایگان کرونا (تصاویر)کاسبی کلاهبردارانه از کرونای مردم / ترفند باورنکردنی برای فرار از درمان رایگان کرونا (تصاویر)

کاسبی کلاهبردارانه از کرونای مردم / ترفند باورنکردنی برای فرار از درمان رایگان کرونا (تصاویر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها