همه گیری بیماری کووید ۱۹ همچنان در جهان ادامه دارد و کشورها با اتخاذ تدابیری همچون بستن مرزها، تمدیدِ محدودیت‌های تردد و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در تلاش برای مهار این بیماری هستند.
همه گیری بیماری کووید ۱۹ همچنان در جهان ادامه دارد و کشورها با اتخاذ تدابیری همچون بستن مرزها، تمدیدِ محدودیت‌های تردد و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در تلاش برای مهار این بیماری هستند.
کد خبر: ۱۲۶۴۱۰۷

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید ۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان دو میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۴۸ نفر است که ۱۴۶ هزار و ۸۴۱ نفر از آن‌ها جان باخته و ۵۴۷ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا با ۶۷۸ هزار و ۱۴۴ مورد ابتلا و ۳۴ هزار و ۶۴۱ قربانی در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان جهانی قرار گرفته است. ۵۷ هزار و ۸۴۴ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۸۴ هزار و ۹۴۸ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۹ هزار و ۳۱۵ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۷۴ هزار و ۷۹۷ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۶۸ هزار و ۹۴۱ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۲۲ هزار و ۱۷۰ نفر جان خود را از دست داده و ۴۰ هزار و ۱۶۴ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ را ۱۶۵ هزار و ۲۷ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۱۷ هزار و ۹۲۰ نفر جان باخته و ۳۲ هزار و ۸۱۲ نفر بهبود یافته‌اند.

همچنین آلمان تاکنون ابتلای ۱۳۷ هزار و ۶۹۸ نفر را به کروناویروس جدید گزارش کرده است که از این میان ۴۰۵۲ نفر جان خود را از دست داده و ۷۷ هزار نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

انگلیس نیز با افزایش شمار مبتلایان جدید به کووید ۱۹ در فهرست جهانی مبتلایان به کروناویروس جدید پیش از چین قرار گرفته است. این کشور تاکنون ابتلای ۱۰۳ هزار و ۹۳ نفر را به این بیماری تایید کرده است که از این میان ۱۳ هزار و ۷۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. شمار بهبودیافتگان این کشور اعلام نشده است.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۲ هزار و ۶۹۲ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور به ۴۶۳۲ نفر رسیده است. همچنین تاکنون ۷۷ هزار و ۹۴۴ نفر از بیماران در این کشور بهبود یافته‌اند.

در ایران نیز تاکنون ابتلای ۷۷ هزار و ۹۹۵ نفر تایید شده است که از این میان ۴۸۶۹ نفر جان خود را از دست داده و ۵۲ هزار و ۲۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ترکیه هم که پس از ایران بیشترین شمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است، تاکنون ابتلای ۷۴ هزار و ۱۹۳ نفر را به بیماری کووید ۱۹ اعلام کرده که از این میان ۱۶۴۳ نفر جان باخته و ۷۰۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

همچنین بلژیک با ۳۴ هزار و ۸۰۹ مبتلا و ۴۸۵۷ قربانی، برزیل با ۳۰ هزار و ۶۸۳ مبتلا و ۱۹۴۷ قربانی، کانادا با ۳۰ هزار و ۱۰۶ مبتلا و ۱۱۹۵ قربانی، هلند با ۲۹ هزار و ۲۱۴ مبتلا و ۳۳۱۵ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.

روسیه با ۲۷ هزار و ۹۳۸ مبتلا و ۲۳۲ قربانی، سوئیس با ۲۶ هزار و ۷۳۲ مبتلا و ۱۲۸۱ قربانی، پرتغال با ۱۸ هزار و ۸۴۱ مبتلا و ۶۲۹ قربانی، اتریش با ۱۴ هزار و ۴۷۶ مبتلا و ۴۱۰ قربانی، هند با ۱۳ هزار و ۴۳۰ مبتلا و ۴۴۸ قربانی، ایرلند با ۱۳ هزار و ۲۷۱ مبتلا و ۴۸۶ قربانی، سرزمین‌های اشغالی با ۱۲ هزار و ۷۵۸ مبتلا و ۱۴۲ قربانی، سوئد با ۱۲ هزار و ۵۴۰ مبتلا و ۱۳۳۳ قربانی، پرو با ۱۲ هزار و ۴۹۱ مبتلا و ۲۷۴ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها