در پی شیوع کرونا و منع رفت و آمد، مصرف انرژی در ایالات متحده به پایین‌ترین میزان خود در 16 سال گذشته رسیده است.
کد خبر: ۱۲۶۴۰۷۷

به گزارش جام جم انلاین از  خبرگزاری فارس، در پی شیوع کرونا و  منع رفت و آمد، مصرف انرژی در ایالات متحده به پایین‌ترین میزان خود در ۱۶ سال گذشته رسیده است.

تعطیل شدن مشاغل، صنعت و شرکت‌های بسیاری در آمریکا منجر به کاهش قابل توجه مصرف برق شده است. 

انستیتو الکتریک ادیسون کاهش سه درصدی مصرف برق را پیش بینی می‌کند، بزرگ‌ترین محرک این کاهش، تعطیلی بسیاری از کارخانه‌هاست که به دلیل کنترل شیوع کرونا از ادامه فعالیت منع شده‌اند.

مصرف برق مسکونی نیز رو به کاهش است، زیرا آب و هوای معتدل به معنای مصرف انرژی کمتر برای وسایل گرمایشی و سرمایشی است؛ ضمن اینکه بیشتر مردم در خانه می‌مانند و از بیرون رفتن صرف نظر می‌کنند.

براساس گزارشی از موسسه ادیسون الکتریک (EEI)، میزان تولید برق ایالات متحده در هفته اول آوریل ۶۴۸۹۶ گیگاوات ساعت، ۵.۷ درصد پایین‌تر از سال ۲۰۱۹ و کمترین میزان خروجی هفتگی این کشور از سال ۲۰۰۴ بوده است.

جالب اینجاست که EEI پیش بینی کرده با وجود اینکه افراد وقت بیشتری را در خانه می‌گذرانند، همچنان ممکن است مصرف برق مسکونی به اندازه 0.8 درصد کاهش یابد.

در تگزاس، میزان مصرف برق در ساعات صبح بین ساعت ۶ صبح تا ۱۰ صبح کاهش یافته، تعداد کمتری از افراد زودتر از خواب بیدار می‌شوند تا آماده کار شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها