پزشکان در پی شیوع ویروس کرونا توصیه‌ های بسیاری درباره تغذیه مناسب در کمک به محافظت در برابر این ویروس و جلوگیری از ابتلا به آن پیشنهاد داده اند.
پزشکان در پی شیوع ویروس کرونا توصیه‌ های بسیاری درباره تغذیه مناسب در کمک به محافظت در برابر این ویروس و جلوگیری از ابتلا به آن پیشنهاد داده اند.
کد خبر: ۱۲۶۳۸۰۸

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که داشتن تغذیه‌ ای سالم و ایمن نقشی بسیار مهم در بهبود افراد مبتلا به ویروس کرونا دارد.

در همین حال سازمان جهانی بهداشت نیز از مردم جهان می‌خواهد تا در دوران شیوع ویروس کرونا تغذیه‌ ای سالم و درست داشته باشند چرا که این امر شانس آنها را در بهبود سریع‌تر و همچنین عدم ابتلا به ویروس کرونا افزایش می‌دهد.

سازمان جهانی بهداشت علاوه بر این، اقدامات دیگری مانند ورزش منظم، خودداری از مصرف سیگار و نوشیدن مایعات را نیز پیشنهاد کرده است.

در این زمینه دانشمندان توصیه‌ های بسیاری دارند که پایگاه ایندیپندنت در گزارش خود یکی از این موارد را برنامه ریزی کردن برای وعده‌ های غذایی دانسته است.

از دیگر مواردی که ایندیپندنت به آن اشاره می‌کند اطمینان حاصل کردن از گنجاندن طیف گسترده‌ ای از مواد مغذی در رژیم غذایی است.

کارشناسان همچنین می‌گویند که افراد می‌توانند بدون هیچگونه نگرانی از گوشت و مرغ نیز در وعده‌ های غذایی خود استفاده کنند، اما شرایطی برای این استفاده وجود دارد.

تامین ویتامین‌ های C و D بدن نیز از سوی پزشکان در زمان شیوع ویروس کرونا توصیه شده و خوردن انواع سبزیجات و میوه‌ها در این زمینه موثر خواهد بود.

در همین حال گروهی از متخصصان تغذیه در یکی از دانشگاه‌ های انگلیس با ارسال نامه‌ ای به مقام های بهداشتی این کشور اعلام کردند که رژیم تغذیه‌ ای سالم در بهبود بیماران کرونایی موثر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها