تحلیلگر مسائل آمریکا براین باور است پس از شیوع ویروس کرونا انتقاداتی از مدیریت دونالد ترامپ در این باره شد اما ترامپ از این فرصت استفاده کرده و ژست خوبی را در مقابل دوربین می گیرد و هر روز در مقابل دوربین ها حاضر می شود و گزارشاتی را ارائه می دهد که همین موضوع باعث افزایش محبوبیت وی شده است.
کد خبر: ۱۲۶۳۶۴۹

فواد ایزدی، تحلیلگر مسائل امریکا در گفت و گو با جام جم آنلاین در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم مدیریت دونالد ترامپ در زمینه ویروس کرونا و فوتی گسترده در امریکا ایا ترامپ در انتخابات 2020 پیروز می شود، گفت: مشخص نیست چون نظرسنجی های اخیر نشان می دهد وضعیت ترامپ بهتر شده است. بعد از شیوع کرونا جایگاه ترامپ در نظرسنجی ها ارتقا پیدا کرد. شاید این مساله بعدی روانی داشته باشد چون وقتی مردم دچار بحران می شوند به کمکهای دولت مرکزی نیازمند می شوند.

وی در ادامه افزود: ترامپ نیز هر روز در رسانه های کشورش ظاهر می شود و ژست فعال بودن به خود می گیرد از این رو فعلا وضعیت بدی ندارد و عدم مدیریت صحیح او حداقل در بین بخشی از افکار عمومی مدیریت شده است. ولی تاثیر کرونا بر انتخابات به زمانی بستگی دارد که این بحران در آمریکا ادامه دار باشد.

ایزدی تصریح کرد: امروز آمریکا شاهد افت اقتصادی گسترده ای است. درصد بیکاری به شدت افزایش داشته و میلیون ها نفر به دلیل کرونا بیکار شده اند. اگر این وضعیت تا تابستان جمع شود و به انتخابات آبان ماه نرسد خبر خوبی برای ترامپ خواهد بود. ولی ادامه دار بودن کرونا و این حالت رکود اقتصادی وضعیتی برخلاف اظهارات او پدید می آورد و مشکلات ترامپ بیشتر خواهد شد.

وی گفت: ما اطلاعی از پایان این بحران نداریم. متغیرهایی دخیل هستند که هیچ کسی نمی تواند ادعا کند اطلاعات کافی و درستی دارد.

این تحلیلگر مسائل آمریکا با اشاره به کنارگیری برنی سندرز در انتخابات 2020 گفت: برنی سندرز در رقابت با جو بایدن کنار رفت و اگر مشکل خاصی پیش نیاید بایدن نماینده حزب دموکرات آمریکا خواهد بود و رقیب ترامپ در انتخابات 2020 است.

ایزدی ادامه داد: سیستم در آمریکا دو حزبی است و شخص دیگری راهی به این رقابت ندارد. در سال 2016 درصدی از طرفداران سندرز به ترامپ رای دادند چون ترامپ برخی از حرفهای سندرز را تکرار می کرد و با جنگ عراق مخالفت داشت و با فسادی که در واشنگتن بود مخالفت می کرد چون او هنوز وارد کاخ سفید نشده بود. درصدی از طرفداران سندرز که خواهان تحول بودند به کلینتون رای ندادند ولی بعید است این افراد در این دوره طرفدار ترامپ باشند چون ترامپ به قول های 2016 عمل نکرده است.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال، ایا شانس پیروزی ترامپ در انتخابات 2020 نسبت به چندسال گذشته تغییری کرده است گفت: متغیرهایی وجود دارد. باید دید اقتصاد آمریکا قبل از کرونا بهتر بود؟ و فردا بدتر می شود یا خیر؟ و آیا نیاز مردم به دولت فدرال بیشتر خواهد شد و ترامپ می تواند از این فرصت استفاده کند یا خیر؟ متغیر ها متعدد است و نمی توان از امروز برای انتخابات پیش بینی داشت. هر چند که در نظر سنجی های ملی جو بایدن با فاصله خوبی جلوتر از ترامپ است ولی در انتخابات قبلی نیز مشابه این مساله را در مورد خانم کلینتون داشتیم.

ایزدی اظهار کرد: انتخابات در آمریکا با رای مستقیم مردم نیست و گاهی کسی که رای کمتری کسب کرده رییس جمهور خواهد شد. ایالت های خاکستری و بینابین تعیین کننده هستند و وضعیت ترامپ در این ایالت ها نسبت به کل کشور بهتر است و جو بایدن در تمام امریکا جلوتر از ترامپ نیست.

وی براین باور است که دونالد ترامپ مدیر چندان خوبی نیست. او رییس جمهور خوبی نیست و چه کرونا باشد و چه نباشد این حقیقت وجود دارد. در خصوص کرونا نیز او مساله را چندان جدی نگرفته بود و همین اولین ضربه را زده است. امروز نیز بخاطر متزلزل نشدن پایگاه رای خود ژستی گرفته تا نشان بدهد توانسته است با کرونا مقابله کند. و علاقه دارد از این منظر پرونده خوبی برای خود بسازد.

این تحلیلگر مسائل آمریکا با اشاره به افزایش محبوبیت ترامپ با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: وقتی بحران ایجاد می شود نگاه مردم به سمت دولت است و او تا اینجا ژست خوبی ارائه داده است و به خوبی مسائل را توجیه می کند و در اقداماتی که دارد بزرگنمایی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها