مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت:

دریافت رژیم‌های لاغری از مربیان باشگاه ممنوع است

یک متخصص تغذیه گفت: لاغر شدن ساده است اما برخی آن را چنان به فرآیند پیچیده ای تبدیل می کنند که هیچ نتیجه ای برایشان در بر ندارد.
کد خبر: ۱۲۶۱۱۰۶

به گزارش جام  جم  آنلاین، مریم شیرازی متخصص تغذیه در گفت و گو با جام جم آنلاین گفت: بسیاری دغدغه لاغر شدن دارند اما هنوز بسیاری نمی دانند که این دغدغه به معنای کم نخوردن نیست و این معنا را هم ندارد که باید بسیاری از مواد غذایی ضروری را از بدن حذف کرد.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: مواد مغذی و مورد نیاز بدن از منابع مختلفی تامین می شود که شامل میوه، سبزیجات، غلات، حبوبات و پروتئین هستند.

وی افزود: میزان نیاز بدن به کالری در افراد مختلف متغیر است. در حالی که نیاز مردان به کالری در طول روز سه هزار کالری است نیاز یک زن به کالری حدود 2000 واحد برآورد می شود.

شیرازی یادآور شد: برای تعیین میزان کالری مورد نیاز بدن باید با پزشک متخصص مشورت کرد. پزشک متخصص با درنظر گرفتن شاخصه های سلامت بدن، سن، وزن و جنسیت و البته دیگر شاخصه های سلامتی میزان کالری مورد نیاز بدن یک فرد را تعیین می کند.

وی بیان داشت: مواد غذایی به ظاهر خوشمزه اما اکثرا مضر سوسیس وکالباس، نوشیدنی های گاز دار و شیرین مثل نوشابه، انواع فست فودها، انواع شیرینی و ... هستند. حذف این مواد مضر نه تنها به سلامتی بدن کمک می کند که باعث لاغری نیز می شود.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: وقتی از رژیم لاغری صحبت می کنیم یعنی اینکه مواد غذایی مورد نیاز را در طول روز به بدن برسانیم و علاوه بر آن مواد مضر و بی فایده را حذف کنیم.

شیرازی ادامه داد: میوه یکی از اجزای جدانشدنی رژیم غذایی سالم است. میوه ها نسبت به سایر نوشیدنی ها و مواد خوراکی صنعتی قند کمتری دارند و هم می توانند قند مورد نیاز بدن را تامین کنند و هم اینکه اشتهای یک فرد را برای خوردن قند کنترل کنند.

وی گفت: سبزیجات برگ دار با رنگ تیره هم باید در رژیم غذایی مختص به لاغری گنجانده شوند. سبزیجات دارای ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند همانند اسفناج، کلم و ...

شیرازی با تاکید بر استفاده از غلات در رژیم غذایی لاغری تصریح کرد: پروتئین بدون چربی نیز باید در رژیم های غذایی گنجانده شود. گوشت های کم چرب مانند گوشت مرغ، ماهی و برخی از برش های گوشت قرمز بهترین انتخاب های شما هستند.

وی لبنیات را دیگر جز جدا نشدنی از رژیم لاغری برشمرد و گفت: افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند به شدت مراقب استفاده از روغن ها باشند. سس سالاد و مایونز باید از هر رژیم غذایی حذف شوند چرا که مملو از چربی های مضر هستند.

شیرازی در پایان گفت: باید و نبایدها و راهکارهای رسیدن به یک رژیم لاغری بسیار ساده هستند و می توان با رعایت کردن آنها در بازه های زمانی کوتاه و بلند به وزن دلخواه رسید. البته هرگز به دنبال روش های عجیب و غریب و کوتاه مدت برای رسیدن به لاغری نباشید. هر چیزی با رنج و زحمت به دست می آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها