کم کم به تعطیلات نوروز 99 نزدیک می شویم و بازار سفرها و به ویژه تورهای خارجی داغ و داغ تر می شود.
کد خبر: ۱۲۶۰۴۶۹

اگر همه چیز مانند سال های قبل باشد در تعطیلات بهار آینده نیز تور اروپا، تور ترکیه و تور دبی از پرفروش ترین ها خواهند بود. هدف اغلب ایرانی ها از سفر در نوروز دور شدن از زندگی روزمره و تجدید قوا برای آغاز سالی نو است اما همیشه می گویند که چند موضوع در خاطره انگیز شدن سفر برای ایرانی ها تاثیر زیادی دارد و آن هم خرید سوغات و رستوران گردی است. اغلب ایرانی ها حتی در سفرهای اروپایی و بازدید از کشورهای بسیار گران قیمت نیز سوغات تهیه می کنند و برای نزدیکان می برند اما برای شکمگردان یا به عبارت دیگر علاقه مندان به گردشگری غذا کار کمی دشوارتر است زیرا در برخی شهر و کشورهای خارجی به راستی فرهنگ غذایی آنها از ایران بدتر است. حالا می خواهیم دو شهر ترکیه را با هم مقایسه کنیم و ببینیم اگر تور آنتالیا را بخرید از نظر شکمگردی برای شما بهتر است و یا تور استانبول را؟

شکمگردی برای خریداران تور آنتالیا

شکمگردان تور آنتالیا بخرند یا تور استانبول؟

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی و توریستی کشور ترکیه محسوب می شود. یکی از نکاتی که این دیار را برای شکمگردان هیجان انگیز کرده وجود هتل های UALL است. هتل هایی که با رزرو اقامت در آنها می توانید از تمامی خدمات آن اقامتگاه مانند رستوران و کافه ها استفاده نمایید. اگر تور آنتالیای شما خوب و باکیفیت باشد و هتل سطح متوسط یا بالایی را انتخاب کرده باشید، حتما در حین اقامت صدها گزینه برای تست غذاهای مختلف ترکی و بین المللی در اختیار شما خواهد بود و این امکان وجود دارد که بدون پرداخت هیچ نوع هزینه اضافی در تمامی وعده های همه روزهای اقامت خود انواع غذاها را امتحان کرده و سفری پر از طعم غذاهای لذیذ را داشته باشید.

در رابطه با آنتالیا باید بگویم که حتی اگر غذاهای هتل شما رضایت بخش نبود و یا ترجیح می دادید که در هتلهایی با هزینه اقامت کمتر اقامت کنید باز هم امکان مراجعه به فود کورت مراکز خرید مشهور و بزرگ آنتالیا وجود دارد. ایرانیان بسیاری برای شکمگردی به مارک آنتالیا یا تراسیتی می روند تا طعم اصیل دونرهای ترکی یا اسکندر کباب را امتحان کنند.

شکمگردان تور آنتالیا بخرند یا تور استانبول؟

شکمگردی برای خریداران تور استانبول

متاسفانه استانبول مانند آنتالیا هتل UALL ندارد اما این موضوع باعث نمی شود چیزی از جذابیت استانبول کم شود. استانبول بهترین شهر کشور ترکیه برای چشیدن طعم میان وعده های خیابانی است. اگر بهار یا تابستان به استانبول سفر کنید، چرخ دستی هایی پر از ذرت و بلوط های سرخ شده را خواهید دید که توصیه می کنم حتما آنها را امتحان کنید. اگر تا به حال بلوط سرخ شده نخورده اید، باید بگویم که طعمی شبیه سیب زمینی سرخ شده دارد.

از دیگر کارهایی که شکمگردان در استانبول عاشق آن هستند، طعم بستنی هایی خاص است که پیش چشمان خریداران درست شده و با شیوه های جالبی سرو می شوند و در سایزهای مختلف در هر کوی و برزنی در دسترس هستند. از دیگر گزینه هایی که نمی توان در استانبول از آن گذشت شیرینی های مختلف ترک است که همواره به عنوان سوغات محبوب ایرانی ها شناخته می شود. پس استانبول می تواند بهترین مکان برای شکمگردی در ترکیه باشد.

 

برای شکمگردی در استانبول کجا برویم؟

این که در شهر وسیع استانبول چه جایی را برای میل کردن غذا انتخاب کنید، بستگی به سلایق شما دارد اما به صورت کلی چند مکان وجود دارند که بیشتر مورد توجه توریست های خارجی قرار می گیرند و عبارت اند از:

خیابان استقلال: خیابان استقلال استانبول را به خاطر فروشگاه های متعددش می شناسیم اما اگر در هنگام پیاده روی در این خیابان سر خود را بالا بگیرید و به سمت آسمان نگاه کنید، ده ها ایوان زیبا را خواهید دید که ایوان رستوران هستند و چشم انداز جالبی را در اختیار میهمانان خود قرار می دهند.

جزیره بیوک آدا: این مکان بزرگترین جزیره استانبول است که با محیط آرام و هوای عالی و طبیعت رویایی خود مقصد گردشگران ایرانی می باشد. رستوران های بیوک آدا به نسبت رستوران های داخل شهر استانبول کمی گران تر هستند اما توصیه می کنم تجربه غذا خوردن در آنها را از دست ندهید زیرا غذاها و محیط آنها را در هیچ جای استانبول پیدا نخواهید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها