مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز با تشدید جریانات جنوبی، بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید.
کد خبر: ۱۲۴۷۰۴۰
سرعت وزش باد در زاهدان به ۷۶ کیلومتر رسید

به گزارش جام جم آنلاین، محسن حیدری در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: وزش این باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان را به ۴۰۰۰ متر کاهش داد و کیفیت هوا را به محدوده ناسالم رساند. در زابل نیز وزش باد با همین سرعت در شبانه روز گذشته، شعاع دید افقی را به ۶۰۰۰ متر کاهش داد.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید با سرعت ۲۱ متر بر ثانیه معادل ۷۶ کیلومتر بر ساعت زابل را نیز درنوردید، افزود: وزش این باد شعاع دید افقی در فرودگاه زابل را نیز به ۶ هزار متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری با اشاره به وزش باد شدید در نصرت آباد، گفت: دیشب فعالیت سامانه بارشی نیز در استان آغاز شد و تا این لحظه از حدود ۱۰ نقطه استان گزارش بارندگی دریافت شده است.

حیدری تصریح کرد: بیشترین بارندگی ثبت شده با میزان ۹ میلی متر در ایستگاه هواشناسی نصرت آباد ثبت شده است که همین بارش سبب شده تا علی رغم وزش باد شدید با سرعت ۷۹ کیلومتر بر ساعت در این شهر، شعاع دید افقی تا این لحظه در حالت عادی باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر نصرت اباد، از ایستگاه های «زرآباد»، «سنیپ» و «دجنگ» خاش، «هیچان» نیکشهر، «دلگان»، «نیکشهر» و... گزارش بارندگی دریافت شده است.

این مسئول در بخش دیگری با اشاره به آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی، گفت: وزش باد شدید تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

حیدری گفت: در سواحل نیز وزش باد شروع شده اما همانطور که انتظار می رفت شدت آن کمتر از مرکز استان است. پیش بینی می شود بیشنه سرعت باد در این مناطق به ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد به طوریکه علاوه بر خیزش گردوخاک، منجر به مواج شدن دریای عمان نیز بشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها