پایان سرشماری زمستانه پرندگان در تالاب‌های چهارمحال و بختیاری

سرشماری زمستانه پرندگان در تالاب‌های چهارمحال و بختیاری پایان یافت.
کد خبر: ۱۲۴۶۲۷۸
پایان سرشماری زمستانه پرندگان در تالاب‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب‌های چهارمحال و بختیاری خبر داد.

شهرام احمدی گفت: سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب بین المللی چغاخور و تالاب‌های گندمان، سولقان، علی‌آباد، چال‌تر و چال‌‌خشک توسط 4 اکیپ پرنده‌نگری در شهرستان بروجن انجام شد.
وی افزود: در این سرشماری تعداد پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی چغاخور 60 هزار، گندمان 100 هزار، سولقان 15 هزار و علی‌آباد 1000 قطعه اعلام شد.
احمدی گفت:سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی یک برنامه دراز مدت در سطح جهانی است که از سال 1967 میلادی (1346 هجری شمسی) در فصل زمستان با تاکید بر سرشماری در تالاب‌ها و مناطق تجمع این گونه‌های آبزی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: تالاب های این استان در فصل های پاییز و زمستان به دلیل برخورداری از شرایط مطلوب زیستگاهی در کشور، پذیرای تعداد زیادی پرنده مهاجر است.
احمدی افزود: این سرشماری به منظور بررسی آخرین وضعیت پرندگان و زیستگاه‌های آنها و تنوع گونه‌ها، مدیریت و برنامه‌ریزی شرایط تالابهای استان و کنترل بیماری‌ها و حفظ و حمایت از پرندگان انجام شده است.
تالاب گندمان با حدود 1070 هکتار وسعت در فاصله 60 کیلومتری شهرکرد در شهرستان بروجن قرار دارد. این تالاب جزء 10 تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاههای جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر به شمار می رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی (لندن-1352) به ثبت رسیده است.
تالاب بین المللی چغاخور با مساحت دو هزار و 430 هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد به خوزستان، در نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها