رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی به سران کشورهای عربی و اسلامی درباره هرگونه مشارکت در اجرا یا قبول معامله قرن هشدار داد .
کد خبر: ۱۲۴۶۰۶۱
ملت فلسطین همراهی با معامله قرن را نمی‌بخشد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در پی رونمایی از طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به معامله قرن، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پیامی خطاب به سران کشورهای عربی و اسلامی، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، «یوسف بن احمد العثیمین» رئیس سازمان همکاری اسلامی و «موسی فکی» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا فرستاد.

به نوشته خبرگزاری «شهاب»، هنیه سران مذکور را به اقدام فوری برای رد کردن قاطع طرح معامله قرن فراخواند.

رئیس دفتر سیاسی حماس سپس خواستار اتخاذ موضعی محکم در قبال جانبداری آشکار دولت آمریکا از توطئه‌های صهیونیستی و شهرک‌سازی این رژیم در کرانه باختری شد.

هنیه درباره خطر سهل‌انگاری در قبال «معامله شوم»، مشارکت در اجرا یا قبول آن به عنوان واقعیت موجود هشدار داد و آن را لکه ننگی خواند که ابدا پاک نخواهد شد. وی در ادامه افزود، ملت فلسطین که بیش از هفتاد سال است مورد ظلم واقع شده این اشتباه بزرگ تاریخی را نخواهد بخشید.

رهبر حماس بر رد تمام بندهای معامله قرن تأکید کرد و گفت: فلسطین و مسأله عادلانه آن چانه‌زنی بر سر حقوق خود را نمی‌پذیرد.

وی در پایان به وحدت صفوف فلسطینی در مقابله با این طرح اشاره کرد و گفت، تماسی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان داشته و بر سر کار مشترک برای مقابله با این طرح به توافق رسیده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه به همراه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از این طرح رونمایی کرد، طرحی که نه تنها پایتختی قدس برای دولت فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد بلکه حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود را خط می‌زند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها