لیگ برتر فوتبال ایران در فصل جاری با اتفاقی جالب همراه شده است.
کد خبر: ۱۲۴۵۹۹۰
پدیده ای جالب در لیگ برتر ایران

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با یک پدیده عجیب همراه بوده و تاکنون که هفته هفدهم از این رقابت‌ها سپری شده است چهار تیم مدعی صدرجدولی مربیان خود را تغییر داده اند و ۲ تیم دیگر از جمع شش تیم ابتدای جدول هم در آستانه جدایی سرمربیان شان قرار گرفته اند.

مورد خاصی که شاید در بسیاری از لیگ‌های جهان کم سابقه و یا حتی بی سابقه باشد. از امیر قلعه نویی این روز‌ها به عنوان گزینه نهایی فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم ملی یاد می‌شود و در صورت تحقق این امر به احتمال فراوان او با تیم سپاهان خداحافظی می‌کند. از طرفی دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات و موفق صنعت نفت آبادان که تیمش را در اتفاقی کم سابقه در رده چهارم لیگ قرار داده است هم به دلیل مشکلات قلبی و البته معضل مالی آبادانی‌ها اعلام کرده پس از بازی با پرسپولیس در هفته هجدهم لیگ این تیم را ترک می‌کند.

جالب این جا است که از بین ۱۰ تیم دیگر لیگ برتری به جز پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، استقلال، صنعت نفت و شهرخودرو تنها پنج تیم ماشین سازی، ذوب آهن، پارس جنوبی جم، گل گهر و شاهین در فصل جاری سرمربی خود را تغییر داده اند. یعنی در اتفاقی عجیب میزان تغییر سرمربیان بین شش تیم ابتدایی جدول با احتساب جدایی قلعه نویی و اسکوچیچ از سپاهان و صنعت نفت بیشتر از ۱۰ تیم دیگر است.

در این میان پرسپولیس که با گابریل کالدرون آرژانتینی قهرمانی نیم فصل را کسب کرده و به نیمه نهایی جام حذفی هم رسید، پس از نیامدن این مربی با مذاکرات فراوان و پرداخت بخشی از مبلغ رضایت نامه یحیی گل محمدی از شهررخودرو که بین ۲ تا ۵ میلیارد برآورد می‌شود، توانست این مربی را جذب کند و البته یحیی هم موفق شد در بازی با تراکتور، ششمین برد متوالی سرخ پوشان در لیگ برتر را رقم بزند.

تراکتور هم از زمانی که ساکت الهامی جانشین مصطفی دنیزلی شد، روند بهتری را پیش گرفته است. سرمربی ترک تبار از یازده بازی ۱۸ امتیاز به دست آورد و پس از اینکه سرخ پوشان تبریزی با احد شیخ لاری در دربی این شهر ۲ بر صفر مغلوب ماشین سازی شدند، کمک مربی تیم دوم تبریز یعنی الهامی جانشین دنیزلی شد و تاکنون از ۵ بازی ۱۲ امتیاز کسب کرده است.

مجتبی سرآسیایی هم که به دنبال جدایی گل محمدی از سرپرستی تیم شهرخودرو به سرمربیگری این تیم تغییر پست داد، پس از تساوی بدون گل برابر شاهین قعرنشین و ۱۰ نفره در نخستین دیدار آسیایی تاریخ مشهدی‌ها توانست شرایط برد ۲ بر یک تیمش برابر الرفاع بحرین را فراهم کند.

استقلال تنها تیمی است که به دنبال جدایی سرمربی اش نتوانست روند خوب خود در لیگ را ادامه بدهد. آبی پوشان پایتخت که با کسب هشت برد و یک تساوی از هفته پنجم تا سیزدهم لیگ با هدایت آندره آ استراماچونی به صدر رسیده بودند، از هفته چهاردهم تا شانزدهم به دلیل مشخص نبودن سرمربی شان تنها چهار امتیاز گرفتند و تا رتبه پنجم جدول سقوط کردند. البته این تیم پس از انتخاب فرهاد مجیدی جای سرمربی ایتالیایی سابق خود توانست اولین بازی اش در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را با برد سه بر صفر مقابل الکویت و دومین بازی اش را با نتیجه پر گل پنج بر صفر برابر الریان پشت سر بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها