معاون امور استان‌های رسانه ملی خبر داد:

تدارک گسترده شبکه‌های استانی برای دهه فجر و انتخابات

معاون امور استان‌ها با معرفی ویژه برنامه‌های انتخابات و دهه فجر شبکه‌های استانی، از پخش ۳۴۱۵ ساعت برنامه در دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۵۸۰۰
تدارک گسترده شبکه‌های استانی برای دهه فجر و انتخابات

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما، در نشست خبری با اصحاب رسانه ویژه برنامه‌های انتخابات و دهه فجر مراکز استان‌ها را تشریح کرد.

معاون امور استان‌ها در این نشست با بیان اینکه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۵ استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس، قم و تهران، سی و هفتمین انتخابات کشور از اول انقلاب اسلامی‌به شمار می‌آید گفت: اسفند امسال شاهد اولین انتخابات بعد از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خواهیم بود که این مناسبت با چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سردار امنیت و مقاومت همزمان شده‌است و شبکه‌های استانی با رنگ و بوی این مناسبت‌ها تولیدات خود را روی آنتن می‌برند.

وی تأکید کرد: این برنامه‌ها نقش موثری در ایجاد وحدت ملی و افزایش میزان مشارکت سیاسی مردم در انتخابات پیش رو خواهند داشت.

معاون امور استان‌ها با تأکید برسیاست‏‌ها و راهبرد‌های انتخاباتی رسانه ملی گفت: راهبرد معاونت امور استان‌ها در انتخابات پیش رو، نمایش حضور گسترده مردم در انتخابات، کمک به دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و امنیتی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و ترسیم فضای شور و نشاط و جشن ملی سیاسی در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی است.

به گفته دارابی تاکنون پخش 1292 ساعت برنامه‌ رادیویی با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و 75 ساعت برنامه برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را پشت سرگذاشته‌ایم و در فرصت باقیمانده 1692 ساعت برنامه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و 180 ساعت برنامه انتخاباتی خبرگان رهبری روی آنتن شبکه‌های استانی خواهد رفت.

وی با بیان اینکه در حوزه مرکز سیمای استان‌ها مخاطبان 631 ساعت برنامه برای مجلس شورای اسلامی و 20 ساعت خبرگان رهبری از سیمای استان‌ها پخش شده و در فرصت باقیمانده پیش‌بینی می‌شود 1446 ساعت برای مجلس شورای اسلامی و 123 ساعت برای خبرگان رهبری در شبکه‌های تلویزیونی برنامه تولید و پخش شود.

سریال «جلال» هدیه مرکز آذربایجان شرقی به مخاطبان سیما

دارابی با اشاره به برنامه‌های شبکه‌های استانی در ایام دهه فجر توگفت: تهیه و تولید ۳۴۱۵ ساعت برنامه به منظور گرامیداشت دهه مبارک فجر در شبکه‌های استانی صدا و سیما تصویب شده است. سهم سیما از این میزان ۱۹۰۳ و سهم رادیو‌های استانی ۱۵۱۲ ساعت است.

معاون امور استان‌ها با اشاره به پخش سریال جلال از شبکه یک سیما در ایام دهه فجر متذکر شد: تولید سریال‏ «جلال» هم در ۱۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای توسط مرکز آذربایجان شرقی با موضوع انقلاب اسلامی روی آنتن می‌رود. این سریال تصویری از رخدادهای مهمی‌که باعث شعله‌ور شدن خواسته مردم برای انقلاب است که حادثه ۲۹ بهمن ۵۶ تبریز را به تصویر می‌کشد.

وی با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری تولیدات نمایشی شبکه‌های استانی در ایام انتخابات و دهه فجر گفت: صدا و سیمای البرز مجموعه نمایشی «راه میانبر» را در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای با رویکرد طنز برای ایجاد فضای شاد و مفرح در جامعه مرتبط با انتخابات تولید می‌کند. صدا و سیمای خراسان رضوی هم پخش مجموعه ۱۶ قسمتی طنز نمایشی «برگ برنده» را در نظر گرفته است.

ضمن اینکه شاهد پخش مینی سریال «محرمانه در باران» تولید مرکز اصفهان از شبکه شما خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها