کد خبر: ۱۲۴۵۴۸۹
بازاریابی محتوا چیست و چه ارتباطی به سئو دارد؟

شما ایده بی نظیری برای یک کسب و کار جدید دارید. محصولات تان آماده است، وب سایت ساخته شده است، محصولات فوق العاده ای هم دارید. اما پس مشتری ها کجا هستند؟ شما می دانید که مخاطبان‌تان هرجایی می توانند باشند. احتمالاً حتی چند ساعتی برای بررسی و شناسایی آنها وقت گذاشته اید، اما به نظر نمی رسد آنها سایت یا محصولات شما را یافته باشند.

راه حل چیست؟

اینجاست که بازاریابی محتوا و بهینه سازی موتور جستجو یعنی سئو سایت (SEO) واقعاً می درخشد، زیرا ترکیبی از هر دوی اینها به مخاطب شما امکان می دهد شما را پیدا کند.

استفاده از بازاریابی محتوا و سئو در سایت شما ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد که به کمک متخصصان احتیاج دارد، اما اساسی ترین جنبه های سئو در واقع به دانش تخصصی خیلی زیادی نیاز ندارد. تمام آنچه شما نیاز دارید یک وب سایت، یک مخاطب، و برنامه ای برای هدف گیری و درگیر کردن مشتریان است.
بیایید بررسی کنیم که بازاریابی محتوا مستلزم چیست، چگونه سئو در ارتباط با بازاریابی محتوا کار می کند، و چگونه می توان از یک درک اساسی از هر دو اینها برای ایجاد یک استراتژی محتوای کامل استفاده کرد.


بازاریابی محتوا چیست؟


بازاریابی محتوا در حکم نان برای کره سئو است. هر دو آنها می توانند به تنهایی وجود داشته باشند، اما وقتی در کنار هم قرار می گیرند، غذایی خوشمزه می سازند.
اول، بیایید بازاریابی محتوا را در اساسی ترین شکل آن تعریف کنیم. بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که مستلزم ایجاد و به اشتراک گذاری مطالبی است که هدف آنها تحریک علاقه یا پاسخ دادن به سؤالات مربوط به یک موضوع، با هدف مشترک فروش محصولات و ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد صنعت است. این کار می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • فیلم ها.
  • پست های وبلاگی.
  • عکس ها
  • اینفوگرافیک ها.
  • تصاویر متحرک.
  • پست های رسانه های اجتماعی.
  • و سایر موارد.

بازاریابی محتوا تقریباً پیش از اینترنت وجود داشته است، اما اینترنت واقعاً به بازاریابی محتوا اجازه داده است بدرخشد و بر بیشتر تاکتیک های بازاریابی مسلط شود.
پیش از اینترنت، بازاریابی محتوا از طریق پیام های بازرگانی یا تبلیغات در روزنامه ها قابل مشاهده بود. حالا به لطف اینترنت و تاکتیک های هدفمند سئو، ما تقریباً از هر طرف با بازاریابی محتوا محاصره شده ایم. گاهی به معنای واقعی کلمه، چون ممکن است هر دو حاشیه کناری مرورگر شما پر از تبلیغات باشد.
با این حال، بازاریابی محتوا لازم نیست سرمایه گذاری بزرگی باشد، حتی اگر بیشتر بودجه بازاریابی شما را نیز به خود اختصاص دهد و کار سختی باشد. برخی از بهترین نمونه های بازاریابی محتوا، پست های وبلاگی یا فیلم هایی هستند که به سؤالات بسیار اولیه و اساسی پاسخ می دهند، مانند سؤالات "چه کسی ، چه چیزی ، کجا ، چه موقع و چگونه" - که به طور مستقیم به کسب و کار شما مرتبط هستند.
بازاریابی محتوا لازم نیست به شکل ویژه ای خلاقانه باشد. تنها کاری که باید انجام شود این است که اطلاعات مرتبط با موضوعی مربوط به کسب و کار خود را که می تواند باعث جلب علاقه و کمک به حفظ مخاطبان شود، به اشتراک بگذارید.

سئو محتوا؟

شکل دیگر بازاریابی، بهینه سازی موتور جستجو یا سئو است. طبق اولیه ترین تعریف، سئو فرایند ایجاد رویت پذیری آنلاین برای یک سایت، از طریق بهینه سازی هدفمند سایت است به طوری که برای موتورهای جستجو "قابل خزیدن" یا در دسترس باشد
.
موتورهای جستجو با "خزیدن" در وب، شناسایی اطلاعات، و سپس تحلیل آن اطلاعات در الگوریتم های خود، به منظور پاسخگویی به سؤالات جستجوگر به بهترین شکل، کار می کنند.

سئو می تواند به جای سریع بودن، پیچیده شود، زیرا بیشتر روی کارکردهای درونی، فنی و برنامه نویسی HTML ، دستورالعمل های موتور جستجو و موارد دیگر تمرکز دارد.
با این حال، اصول اولیه عموماً برای مبتدیان قابل درک است و هدف آنها کمک به رویت پذیری یک سایت در موتورهای جستجویی مانند گوگل، بینگ، یا سایر موتورهای جستجو است. حتی راهنمای مبتدی سئوی گوگل تأکید می کند که سئو اغلب به صورت تغییراتی کوچک در یک سایت ایجاد می شود که ممکن است بسیاری از صاحبان سایت از قبل با آنها آشنایی داشته باشند اما به درستی از آن استفاده نکنند.
بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو یا همان سئو محتوا از اهمیت ویژه‌ای برای بازاریابان برخوردار است. وقتی شما صفحات وب خود و از جمله محتوای سایت خود را بهینه‌سازی می‌کنید یعنی قابلیت دسترسی و رویت شدن محتوای خود برای افرادی که کلید واژگانی مرتبط با محصول یا خدمت شما را در موتورهای جستجویی مثل گوگل وارد می‌کنند بیشتر می‌کنید. همانطور که راهنمای مبتدی سئوی گوگل توضیح می دهد:


"بهینه سازی موتور جستجو در مورد کمک به موتورهای جستجو برای درک و ارائه محتوا است."


هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا که بر سئو متمرکز است، استفاده از هر محتوای سئو شده هدفمند می تواند واقعاً تغییر ایجاد کند. این دو این توانایی را دارند که وقتی به شکل مناسب در یک کمپین بازاریابی با یکدیگر تجمیع شوند، به خوبی یکدیگر را تکمیل کنند.


استراتژی های سئو و بازاریابی محتوای خود را تجمیع کنید


شاید هنوز هم برایتان این سوال مطرح باشد: چگونه می توانید یک استراتژی بازاریابی موفق بسازید که هم سئو و هم محتوا را تجمیع کند؟
جایی که دو رشته سئو و بازاریابی محتوا با هم برخورد می کنند، ایجاد محتوای معتبری است که طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط با حوزه کاری شما را در بر می گیرد. گوگل و سایر موتورهای جستجو به سایت ها و وبلاگ هایی اعتبار می دهد که محتوای گسترده و عمیقی را پوشش می دهند، محتوایی که به خوبی نوشته شده و بهینه سازی شده است، و در عین حال همان چیزی است که جستجوگران میخواهند ببینند.


تولید محتوا فرایند دشواری است. این کار به تحقیق کلیدواژه ، تحقیق در مورد مخاطبان، برنامه ریزی دقیق موضوع و درک بی نظیری نه تنها از موضوع شما، بلکه از مهارت نوشتن و ویرایش هم نیاز دارد. زمان زیادی می برد و به دانش سئوی زیادی نیاز دارد تا محتوا را در یک استراتژی سئو به خوبی جایگذاری کند.


ممکن است قصد سئو این باشد که وب سایت ها را برای خزنده های موتور جستجو دوستانه تر کند، اما صاحبان وب سایت ها نباید محتوایی را ایجاد کنند که فقط برای موتورهای جستجو جذاب باشد. محتوا باید برای مخاطب انسانی هم آموزنده و جذاب باشد.
علامت یک بازاریابی محتوای موفق و وبلاگ متمرکز بر سئو این است که محتوا توسط جستجوگران و موتورهای جستجو هم قابل استفاده باشد و هم عملاً مورد استفاده قرار گیرد.

تامین مقصود جستجوگر
غالباً قدرتمندترین مؤلفه محتوای سئو کلید واژه های هدفمندی هستند که درمورد اینکه کسب و کار چه می کند، میخواهد چه مخاطبی را هدف گیری کند، و چگونه می تواند به سؤالات جستجوگر پاسخ دهد، به موتورهای جستجو سیگنال هایی ارسال می کند.

کلیدواژه ها می توانند کلمات منفرد یا چند کلمه ای باشند و سایتها می توانند از این اطلاعات برای ایجاد محتوایی استفاده کنند که برای پاسخ به این سؤالات بهینه شده است.
شما باید به فکر نیت پشت این جستجوها هم باشید. آیا مخاطبان شما علاقه مند اند در مورد صنعتی که شما در آن کار می کنید اطلاعات بیشتری کسب کنند؟
درک یا اندیشیدن به قصد و نیت پشت این سؤالات می تواند به شما در ایجاد محتوایی کمک کند که نه تنها به آنها در پاسخ به سؤالاتشان کمک می دهد، بلکه در موتور های جست و جو نیز ظاهر می شود.

تحقیقات خود را با تعریف مخاطبان خود بر اساس کلیدواژه هایی که قصد دارید هدف گیری کنید آغاز کنید. هنگامی که آنها را تعریف کردید علایق آنها را در نظر بگیرید و محتوای خود را بر اساس این اطلاعات بنویسید.


مرجعیت و اعتبار آنلاین خود را بسازید
موتورهای جستجو وب سایتها و محتوایی که مرجعیت دارند را در اولویت قرار می دهند. به همین دلیل وب سایتهایی مانند ویکی پدیا ، فوربز (Forbes) ، وال استریت ژورنال، آمازون، یوتیوب و بسیاری از غولهای اطلاعاتی دیگر، غالباً در صدر جستجوهای رایج قرار دارند: آنها در بسیاری از موضوعات عمومی مرجع هستند.
ایجاد مرجعیت برای سایت شما به محتوایی نیاز دارد که جامع باشد، مبتنی بر تحقیقات باشد، و شامل تعاریف یا مثالهای جامع باشد.
دیگر جنبه مهم موضوع، بک لینک ها هستند. هایپرلینک‌ها (هم برای صفحات داخلی و هم منابع خارجی) نیز بر اینکه یک سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بگیرد، تأثیر عمده ای دارند، چراکه این لینک‌ها می توانند به "خزندگان" سیگنال بدهند که یک سایت چقدر سازمان یافته است و مرجعیت موضوعی دارد.

لینک‌ها می توانند مرجعیت سایت را روی وب گسترش دهند، زیرا هرچه لینک‌هایی که به محتوا و سایت تان اشاره می کنند، مرتبط تر باشند (نه لینک های اسپم)، عملکرد سایت شما بهتر خواهد شد.
علاوه بر این، هرچه بیشتر در محتوای خود به سایتهای مرجع لینک بدهید، خزنده ها بیشتر متوجه خواهند شد که شما از منابع معتبر برای ایجاد محتوای خود استفاده می کنید. بهترین و ایمن ترین نوع بک لینکی که سایت شما می تواند داشته باشد، بک لینک با انکر تکست برند است. مانند سئو سایت وب وان


محتوا را به شکل منطقی گروه بندی کنید


سازمان دهی وب سایت های شما در واقع می تواند عامل اصلی در نحوه تعامل مخاطبان و خزنده های جستجو با سایت شما باشد.
درست مثل روبات ها، اعضای مخاطب نیز باید بتوانند در سایت شما حرکت کنند و سازماندهی و جریان منطقی شما باید برای یک کاربر معمولی با معنا باشد.


سازماندهی می تواند به سادگی با گروه بندی موضوعات خاص با یکدیگر و لینک دهی بین آنها انجام شود. با این حال، مهم است به یاد داشته باشید که پیوندهای داخلی نباید فقط در نوار پیمایشی که روی تمامی صفحات مشاهده می شود قرار گیرند. آنها باید در محتوایی که تولید می کنید هم قرار بگیرند و به صفحاتی لینک بدهند که می توانند با جزئیات بیشتر در مورد این موضوع توضیح دهند.


جریان اطلاعات باید منطقی باشد و انکر تکست هایی که برای لینک به صفحات استفاده می کنید باید تشریحی باشد.


اول برای انسانها بنویسید


در پایان و از همه مهمتر، هر قدر هم که سئو برای وب سایتها با ارزش باشد، محتوای شما هرگز نباید فقط برای روبات هایی که در سایت شما می خزند، نوشته شود. اگرچه ممکن است محتوا گوگل را فریب دهد،اما اگر محتوای شما بامعنا نباشد، کاربران مدت زیادی در صفحه شما نخواهند ماند.


فنی بودن سئو مهم است، اما برای محتوای شما "مهمترین چیز" نیست. این به خوانندگان انسانی مربوط است که صفحات شما را مشاهده می کنند، و آنها همیشه باید در اولویت باشند.
وقتی متوجه شدید مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه چیزی را می خواهند بدانند، باید استراتژی بازاریابی محتوای خود را بر محور آنها متمرکز کنید.
برای مخاطبان خود به سبک و صدایی بنویسید که دوستانه و قابل فهم باشد. محتوای خود را جذاب نگه دارید و تمام تلاش خود را بکنید تا خوانندگان برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت راهنمایی و در نهایت برای خرید محصول شما به سایت شما بازگردند.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوا را جذاب نگه دارید، عملکرد محتوای خود را ارزیابی کنید و برای برآورده کردن نیازها و سوالات مخاطبان هدف خود تلاش کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها