قیمت نفت در معاملات امروز پس از اینکه دو میدان نفتی بزرگ تولید نفت در لیبی در کشاکش محاصره نظامی بسته شدند، افزایش یافت.
کد خبر: ۱۲۴۵۳۷۰
قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، پس از اینکه دو میدان نفتی بزرگ تولید نفت در لیبی در کشاکش محاصره نظامی بسته شدند و ریسک کاهش جریان نفت از سوی یک عضو اوپک ایجاد شد، قیمت نفت در معاملات امروز به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید.

هر بشکه نفت برنت با 51 سنت افزایش 65.36 دلار فروخته شد. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات به بالای 66 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم از 9 ژانویه به شمار می‌رفت.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 33 سنت افزایش 58.87 دلار معامله شد. نفت خام آمریکا در ساعات اولیه معاملات به 59.73 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم از 10 ژانویه به شمار می‌رفت.

شرکت ملی نفت اعلام کرد: پس از اینکه نیروهای وفادار به خلیفه حفتر یک خط لوله را بستند، دو میدان بزرگ نفتی در جنوب غرب لیبی از روز یک‌شنبه شروع به متوقف کردن فعالیت خود کردند.

با این حال، پس از اینکه برخی از تحلیلگران و تاجران گفتند که اختلال در عرضه نفت لیبی کوتاه‌مدت است و توسط دیگر تولیدکنندگان می‌تواند جبران شود و تاثیر آمن بر بازارهای جهانی محدود است، افزایش قیمت نفت در ساعات اولیه معاملات کمتر شد.

استفان برنوک، دلال بازار گفت: «بازار نفت به خوبی تامین است و با فزونی ذخایر و ظرفیت مازاد سالم مواجه است. به زبان دیگر، روند افزایشی نفت احتمالا زودگذر خواهد بود.»

آرمیتا سن، تحلیلگر ارشد نفت در انرژی اسپکت گفت: «ما انتظار داریم این توقف کوتاه مدت باشد.»

حجم معاملات امروز به علت تعطیلات کشته شدن مارتین لوتر کینگ در آمریکا اندک بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها