طراحی ویلا و ساخت آن، با در نظر گرفتن نکات مهمی در حین انجام مراحل تهیه پلان ویلا و عملیات اجرایی آن، باعث می‌شود نتیجه نهایی کار جذاب‌تر و رضایت‌بخش‌تر باشد
کد خبر: ۱۲۴۴۴۳۴
طراحی ویلا و چند نکته مهم برای اجرای بهتر طراحی

همه ما دست کم در یک دوره از زندگی خود، به فکر طراحی ویلا و ساخت آن به شکل منحصر به فرد در گوشه‌ای دنج و خوش آب و هوا افتاده‌ایم. استراحت، تفریح و کسب آرامش دلایل خوبی برای آرزوی داشتن چنین ویلایی است. اما یک ویلای خوب، لزوما یک ویلای بزرگ، با هزینه‌های عجیب و غریب نیست. نکته‌هایی باریک‌تر از مو وجود دارد؛ برای آنکه طراحی ویلا دقیقا مطابق با آن چیزی باشد که در ذهن خود داشته‌اید. گاهی این نکته‌ها بسیار ساده و قابل حدس است؛ اما هنگام اجرا به راحتی فراموش می‌شوند. در این نوشته می‌خواهیم به‌طور مختصر درباره این موضوع، نکاتی را با شما در میان بگذاریم.

با واقعیت کنار بیایید

برای بسیاری از ما طراحی ویلای خوب با فضاهایی مانند استخر، زمین بازی، بالکن، حیاط بزرگ، حیاط پشتی، آلاچیق و موارد مشابه شکل می‌گیرد. اما واقعیت آن است که داشتن همه اینها در کنار یک‌دیگر گاهی هزینه‌های شما را بسیار بالا برده و از طرفی نیازمند زمینی با وسعت بسیار بیشتر است. بسیار عالی است اگر می‌توانید و چنین هزینه‌ای را برای رسیدن به ویلای مدنظر خود انجام می‌دهید. اما اگر شما هم مانند اغلب افراد با محدودیت بودجه مواجه هستید؛ بهتر است به‌جای داشتن همه امکانات به صورت حداقلی، تعدادی از موارد جذاب‌تر را به شکلی کامل داشته باشید.

مثلا داشتن یک استخر کوچک که برای کودکان نیز فضای کافی ندارد؛ قطعا کاربردی نخواهد داشت. و یا داشتن یک بالکن عریض، اما با عمق کم، محل خوبی برای گذران وقت و لذت بردن از منظره روبرو نیست.

اینجاست که باید با واقعیت کنار آمده و با حفظ چند کاربری مورد علاقه، کاربری‌های مهم‌تر را به صورت کامل داشته باشید.

فضای بیرونی و اهمیت آن را فراموش نکنید

کاربری ویلا، تفاوت‌های زیادی با کاربری خانه‌های آپارتمانی دارد. هدف از حضور در ویلا، انجام فعالیت‌های متفاوت و معمولا تفریحی است. بنابراین باید چنین امکاناتی را در آن فراهم کرد. همین ویژگی‌ها سبب می‌شود که طراحی فضاهای بیرونی در ویلا از اهمیت بیشتری برخوردار شود.

محوطه ویلا شامل فضای سبز، مسیرهای پیاده روی، آلاچیق‌ها، محل قراردادن کباب پز و تجهیزات مشابه، محل بازی بچه‌ها، باغچه و همچنین طراحی نما در آن است. این محوطه باید طوری طراحی شود که علاوه بر دلنشین و جذاب بودن، قابلیت استفاده آسان از امکانات موجود را داشته باشد. طراحی نمای ویلا می‌تواند منظره بیرونی ساختمان شما را جذاب کرده و به ارتباط فضای بیرونی و داخلی ساختمان ویلا شکل دهد.

کیفیت را فدای کمیت نکنید

هیچ چیز مهم‌تر احساس امنیت نیست. اگرچه ویلاها معمولا در تعداد طبقات کم ساخته می‌شوند؛ اما باز هم رعایت موارد ایمنی گوناگون و طراحی ویلای مقاوم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رعایت استانداردهای ایمنی، قوانین و استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت، در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از مصالح مناسب و رعایت اصول ساختمان سازی، موجب می‌شود تا بتوانید سال‌های سال از ویلای خود با خیال راحت استفاده کرده و در مواقع لزوم تنها به بازسازی ساختمان ویلا بسنده کنید.

کار را به کاردان بسپارید

شاید بارها نقشه ویلای رویایی خود را روی کاغذ کشیده باشید. شاید هم ده‌ها فکر و طرح در ذهن خود دارید. اما بهتر است همه این موارد را تنها به عنوان پیشنهاد در اختیار طراح ویلای خود قرار دهید. طراحی ویلا یک کار کاملا تخصصی است؛ که متخصصان آن سال‌های زیادی را صرف مطالعه و کسب تجربه در این زمینه کرده‌اند. بنابراین بهتر است تصمیم‌گیری درباره نقشه نهایی را به آن سپرده و بگذارید تا طراحی و اجرای کار را به شکلی که مناسب‌تر است، پیش ببرند.

آخرین توصیه نیز اینکه تا جای ممکن کار طراحی ویلا و اجرای آن را به یک گروه بسپرید. سپردن مسئولیت تمامی بخش‌های کار به یک گروه، کمک می‌کند تا پیگری کار و انجام هماهنگی‌ها به شکلی بهتر انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها